Skip to main content

Visual Marketing Content Creation and Production (10cr)

Code: T31L64OJ-3001

General information


Enrollment
11.11.2019 - 30.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2020 - 14.02.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Campus
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Jari Penttinen
Mika Saloheimo
Panu Pohjola
Teacher in charge
Mika Saloheimo
Course
T31L64OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Kevätlukukausi 2020. Lapin AMK:n Tornion kampus.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään visuaalisen sisältömarkkinoinnin kirjallisuutta ja verkkoaineistoja sekä kuvallisen ilmaisun perusteiden kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Ks. kirjallisuusluettelo: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/729179
Otsikko: Ilme : visuaalisen identiteetin johtaminen
Tekijä: Pohjola, Juha
Otsikko: Visual Content Marketing
Tekijä: Gamble, Stephen
Otsikko: Visuaalinen myyntityö
Tekijä: Hirvi, Annika, kirjoittaja, et al.
Otsikko: Visual Marketing : 99 Proven Ways for Small Businesses to Market with Images and Design
Tekijä: Langton, David
Otsikko: Infographics : The Power of Visual Storytelling
Tekijä: Lankow, Jason
Otsikko: Visuaalinen markkinointi
Tekijä: Nieminen, Tuula
Otsikko: The power of visual storytelling : how to use visuals, videos, and social media to market your brand
Tekijä: Walter, Ekaterina, kirjoittaja, et al.
Otsikko: Visual marketing : from attention to action
MUUT AINEISTOT
Canva Design School -aineistot verkossa
Canva Photography -aineistot verkossa

Teaching methods

Opintojaksolla hyödynnetään projektimuotoista oppimista. Projektityöskentely aluksi suunnitellaan toimeksiannon mukaisesti, sitä toteutetaan ja seurataan viikoittain ja lopuksi tulokset raportoidaan ja toimintaa arvioidaan. Projektiin sisältyvät oppimistehtävät perustuvat opintojakson oppimistavoitteisiin. Projektin tukena on luentoja, yhteistoiminnallista oppimista ja pienempiä oppimistehtäviä. Opiskelijoiden ohjaus tapahtuu viikoittain lähiopetuksen yhteydessä. Projektin edistyessä siitä annetaan palautetta ja tarkastellaan oppimisen edistymistä. Ohjausta saa myös tarpeen mukaan. Oppimisympäristönä toimivat luokka- ja ryhmätyötilat Lapin AMK:n Tornion kampuksella. Lisäksi käytössä Moodle. Projektin työskentelyn tukena voidaan käyttää esim. MS Teams -sovellusta. Aktiivinen osallistuminen edistää hyväksyttävän osaamisen tason osoittamista.
LUKUKAUDEN ALOITUS ENNAKKOTEHTÄVÄLLÄ
Opintojaksoon kuuluu ajalla 7.1.2020-20.1.2020 yksilönä suoritettava ennakkotehtävä. Lähiopetus alkaa viikolla 4.

Employer connections

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

International connections

Viikolla 9 keväällä 2020 on LapinAMK:n Kansainvälinen viikko ja sen tarjontaa voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä


Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia ja tukee myyntiä ja brändiä.
- Tunnet sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Osaat luoda innovatiivisia visuaalisia sisältöjä, jotka tukevat brändiä, asiakas-kokemusta ja myyntiä.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia, tarinallista, luovaa ja innovatiivista.
- Sisältö ja tukee selkeästi myyntiä ja brändiä.
- Tunnet kattavasti sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat.

Qualifications

NULL

Further information

VALOKUVA JA VIDEO
Valokuvan osuus suoritetaan älypuhelimella tehdyillä valaistuilla ja käsitellyillä valokuvilla henkilöstä, tuotteesta ja tilasta. Kuvat toimitetaan pilvipalvelun yli.
Mobiilivideon osuus suoritetaan henkilöhaastattelulla joka on valaistu ja äänitetty ja leikattu. Video toimitetaan Youtube linkillä.
Lataa älypuhelimeesi Adobe Lightroom sekä Adobe Premiere Rush -mobiilisovellukset. Huolehdi että tallennustilaa on vähintään 16 Gb joko puhelimessa tai muistikorttina. Avaa Youtube tili itsellesi tätä varten.
Valokuvan ja videon osuuden kontaktikerrat
1.Kuvaus järjestelmäkameralla, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
2.Kuvaus älypuhelimella, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
3.Kuvakoot, sommittelu, tarinan kerronta kuvalla
4 Tuotekuvaus ja valaisu, äänitys, harjoituksia
5. Itsenäistä työskentelyä
6. Kuvankäsittely mobiililaittella ja tietokoneella,
kuvien varastointi ja toimitus eteenpäin.


VISUAALISEN MARKKINOINTIMATERIAALIN TUOTANTO JA MUOKKAAMINEN PC:
Tarvitset Windows, OsX tai Linux kannettavan, mihin sinulla on oikeudet asentaa tarvittavia työkaluohjelmistoja.
1) Visuaalisen sommittelun perusteet ja värioppi, typografian perusteet.
2) PC:n ilmaisohjelmat visuaalisen sisällön tuotantoon ja muokkaamiseen (ja niiden Adobe-vastineet)
3) Visuaalisen materiaalin muokkaaminen eri julkaisukanaviin -> värien hallinta, tekniset vaatimukset, mitat, resoluutio, tiedostomuodot jne.
4) Visuaalisuus osana brändiä, sopimukset + tekijänoikeudet viestintä- ja mainosmateriaalissa
5) Mitä tuottaa itse ja milloin ulkoistaa? Case study erilaisten aitojen yritysten kautta (In-house vai ostopalvelu)

Go back to top of page