Skip to main content

Management and Development in Health Care Work (10cr)

Code: R702T48OJ-19003

General information


Enrollment
11.11.2019 - 24.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.01.2020 - 12.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing R
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Teachers
Sirpa Kaukiainen
Teacher in charge
Marika Kunnari
Course
R702T48OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Johtaminen 5 op verkko-opiskelu
Kehittäminen 5 op

Objective

.

Content

Tieto puuttuu

Materials

Haarala, P. 2014. TERVEYDENHOITAJAN AMMATILLISEN OSAAMISEN KUVAUS - Terveydenhoitajakoulutuksesta valmistuvien osaamisalueet, tavoitteet ja keskeiset sisällöt. Helsinki:Metropolia. http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Sosiaali_ja_terveys/Terveydenhoitoty%C3%B6/Terveydenhoitajan_ammatillisen_osaamisen_kuvaus.pdf
Hiltunen, M. ym. 2007. Hyvinvointiyrittäjän liiketoimintaopas. Tietosanoma.
Ilmoniemi, M., Järvensivu P., Kyläkallio K., Parantainen K. & Siikavuo J. 2009. Uuden yrittäjän käsikirja. Talentum.
Inhimillisesti tehokas sairaala –hankkeen loppuseminaarin aineistot 2016: http://www.lshp.fi/fi-FI/Sairaanhoitopiiri/Kehittaminen/Kehittamishankkeet/Inhimillisesti_tehokas_johtaminen
Kainlauri, A. 2007. Ideasta hyvinvointialan yrittäjäksi. WSOYpro
Kauppinen & Niskanen 2005. Yksityinen palvelutuotanto sosiaali- ja terveydenhuollossa. Stakes
Laaksonen, H., Niskanen, J. & Ollila. 2017. Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa.
Lämsä & Hautala. 2005. Organisaatiokäyttäytymisen perusteet.
Nikkilä, J. & Paasivaara, L. Arjen johtajuus. Rutiinijohtamisesta tulkintataitoon. 2007. Suomen sairaanhoitajaliitto ry.
Mäki, T., Liedenpohja A-M. & Parikka U-R. 2014. Johtamisen kulmakivet. Kertomuksia esimiestyöstä sosiaali- ja terveysalalla. Fioca.
Paasivaara, L., Suhonen , M. & Nikkilä, J. Innostavat projektit. 2008. Suomen sairaanhoitajaliitto.
Pentikäinen, M. 2009. Ensiaskeleet esimiehenä. Helsinki: WSOYpro
Perkka-Jortikka, K. 2005. Kasva tosi johtajaksi. Helsinki: Edita Prima
Stenvall, J., Rannisto, P-H. & Sallinen, S. Osaava kunta – Avoimuus, vuorovaikutus ja osaaminen kunnan menestystekijöinä. Helsinki: Suomen kuntaliitto. (Verkkojulkaisu saatavissa: shop.kunnat.net/download.php?filename=uploads/osaava_kunta_sisaltoebook.pdf)
Surakka, T., Kiikkala, I., Lahti, T., Lahtinen, H. & Rantala, T. 2008. Osastonhoitaja ja johtaminen. Tammi.
Terveydenhuoltolaki. Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä 2008:28, http://stm.fi ja www.finlex.fi
Uusyrityskeskus. Perustamisopas alkavalle yrittäjälle. osoitteessa: http://www.perustamisopas.fi/
Valkama, K. 2012. Asiakkuuden dilemma. Näkökulmia sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkuuteen.
Vuorinen, R. 2008. Muutosjohtaminen suomalaisessa yliopistosairaalassa osastonhoitajien ja sairaanhoitajien arvioimana. Acta Universitatis Tamperensis; 1358. Lääketieteellinen tiedekunta, Hoitotieteen laitos, Tampere.
sekä Johtamiseen sekä sosiaali- ja terveydenhuoltoon liittyvä lainsäädäntö. http://finlex.fi
Holopainen, A., Junttila, K., Jylhä, V., Korhonen, A. & Seppänen, S. 2014. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä, 2. painos. Porvoo: Fioca Oy.
Virtanen, P., Suoheimo, M., Lamminmäki, S., Ahonen, P. & Suokas, M.2011. Matkaopas asiakaslähtöisten sosiaali-ja terveyspalvelujen kehittämiseen. Tekesin katsaus 281/2011. Helsinki: Tekes. https://www.tekes.fi/globalassets/julkaisut/matkaopas.pdf

Teaching methods

Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi terveydenhoitajatyön kehittämistyön näyttöön perustuen projektityönä 5 op
Johtamisen osuus itsenäisesti Moodlealustalla verkossa 5 op

Employer connections

Opintojakso ei sisällä harjoittelua
Kehittämistehtävä tehdään työelämässä erillisen toimeksiannon mukaan

Completion alternatives

Aikaismman sosiaali-terveysalan amk tutkinnon suorittaneilla kehittämistyön osuus tehdään artikkelin muodossa erikseen sovitusta aihealueesta.Tämä koskee mm kätilötutkinnon suorittaneita opiskelijoita.

Student workload

270 h opiskelijan työtä

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Further information

Kehittämistyön tehtävän toimeksianto on työelämältä

Go back to top of page