Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalialan osallistavat ja aktivoivat käytännöt (5op)

Toteutuksen tunnus: K701Y2COJ-17003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 04.03.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.03.2020 - 30.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosiaalialan osaamisen johtaminen
Opettajat
Leena Seppälä
Leila Nisula
Vastuuopettaja
Leena Viinamäki
Ryhmät
K71Y19S
Sosiaalialan osaamisen johtaminen (ylempi AMK) Kemi syksy 2019
Opintojakso
K701Y2COJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tavoite: Opiskelija perehtyy syvällisemmin johonkin kehittämishankkeensa kannalta tarkoituksenmukaiseen osallistavaan ja valtaistavaan menetelmään ja osaa soveltaa sitä kehittämishankkeessaan
Sisältö
- yksilö-, ryhmä- ja yhteisölähtöiset osallistavat ja valtaistavat sosiaalialan työmenetelmät

- osallistavat ja valtaistavat tiedon tuottamisen menetelmät

- osallistavat ja valtaistavat kehittämisen menetelmät

- osallistamiseen ja valtaistamiseen liittyvät ongelmat

Sisältö

Sosiaalialan kehittämisen työmenetelmät.

Aika ja paikka

11.–12.3.2020 (ke-to), Kemi

Oppimateriaalit

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Esseetehtävä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija
- ymmärtää sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet sosiaalialan kehittämisessä
- tiedostaa yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- ymmärtää yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien reunaehdot alan kehittämisessä
- tiedostaa yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3–H4

Opiskelija
- huomioi sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet sosiaalialan kehittämisessä
- huomioi yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- huomioi yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien reunaehdot hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- hyödyntää yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisia osallistavia ja valtaistavia työmenetelmiä merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä K5
Opiskelija
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien avulla
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet alan kehittämisessä
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisia osallistavia ja valtaistavia työmenetelmiä alan kehittämisessä
- arvioi onnistuneesti työssään yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuuksia hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun