Sosiaalialan osallistavat ja aktivoivat käytännöt (5op)
Toteutuksen tunnus: K701Y2COJ-17003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2019 - 04.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.03.2020 - 30.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaalialan osaamisen johtaminen
- Opettajat
- Leena Seppälä
- Leila Nisula
- Vastuuopettaja
- Leena Viinamäki
- Ryhmät
-
K71Y19SSosiaalialan osaamisen johtaminen (ylempi AMK) Kemi syksy 2019
- Opintojakso
- K701Y2COJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tavoite: Opiskelija perehtyy syvällisemmin johonkin kehittämishankkeensa kannalta tarkoituksenmukaiseen osallistavaan ja valtaistavaan menetelmään ja osaa soveltaa sitä kehittämishankkeessaan
Sisältö
- yksilö-, ryhmä- ja yhteisölähtöiset osallistavat ja valtaistavat sosiaalialan työmenetelmät
- osallistavat ja valtaistavat tiedon tuottamisen menetelmät
- osallistavat ja valtaistavat kehittämisen menetelmät
- osallistamiseen ja valtaistamiseen liittyvät ongelmat
Sisältö
Sosiaalialan kehittämisen työmenetelmät.
Aika ja paikka
11.–12.3.2020 (ke-to), Kemi
Oppimateriaalit
Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Esseetehtävä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija
- ymmärtää sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet sosiaalialan kehittämisessä
- tiedostaa yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- ymmärtää yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien reunaehdot alan kehittämisessä
- tiedostaa yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3–H4
Opiskelija
- huomioi sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet sosiaalialan kehittämisessä
- huomioi yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- huomioi yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien reunaehdot hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- hyödyntää yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisia osallistavia ja valtaistavia työmenetelmiä merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä K5
Opiskelija
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien avulla
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet alan kehittämisessä
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisia osallistavia ja valtaistavia työmenetelmiä alan kehittämisessä
- arvioi onnistuneesti työssään yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuuksia hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
Esitietovaatimukset
NULL