Siirry suoraan sisältöön

Brändijohtaminen (10op)

Toteutuksen tunnus: R301LL99OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.10.2020 - 17.02.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.02.2021 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Tuija Kuisma
Riia Valvimo
Vastuuopettaja
Tuija Kuisma
Ryhmät
R31L19S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R301LL99OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opit brändäyksen ja brändijohtamisen perusteet ja keskeiset käsitteet. Opit analysoimaan brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen brändinhallinnan ja brändijohtamisen merkityksen liiketoiminnassa. Sovellat brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita käytäntöön.

Kompetenssit: Eettinen osaaminen, työyhteisöosaaminen,liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, johtamisosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- Brändijohtamisen käsitteet

- Brändin asemointi ja differointi

- Asiakaslähtöinen arvonmuodostus ja brändimielikuva

- Brändistrategian merkitys liiketoiminnassa

- Brändipääoman mittaaminen

- Arvot ja vastuullisuus brändin kilpailuetuna

- Brändiviestintä

Oppimateriaalit

Keller, K., (2013). Strategic Brand Management. Global Edition, 4/E. Pearson.

De Chernatony, Le. , McDonald, M. & Wallace, E. ,(2012). Creating Powerful Brands in Consumer, Industrial and Service Markets, Butterworth-Heinemann.
Spence M. & Hamzaoui, E.L., (2010). SME Brand Building and Management: an exploratory study. European Journal of Marketing, 44(7/8): 1037-1054
Kapferer, J., (2008). The New Strategic Brand Management. London: Kogan Page.

Opetusmenetelmät

Tentti. Käytännön case-harjoitukset.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Tunnet brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.

Menetelmien soveltaminen:
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat ohjatusti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida muiden tuottamia analyysejä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet. Osaat soveltaa tietoa itsenäisesti käytännön tilanteisiin.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat itsenäisesti soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida kriittisesti ja kehittävällä otteella muiden tuottamia analyysejä.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun