Brändijohtaminen (10op)
Toteutuksen tunnus: R301LL99OJ-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.10.2020 - 17.02.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.02.2021 - 31.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous R
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Tuija Kuisma
- Riia Valvimo
- Vastuuopettaja
- Tuija Kuisma
- Ryhmät
-
R31L19SLiiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
- Opintojakso
- R301LL99OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opit brändäyksen ja brändijohtamisen perusteet ja keskeiset käsitteet. Opit analysoimaan brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen brändinhallinnan ja brändijohtamisen merkityksen liiketoiminnassa. Sovellat brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita käytäntöön.
Kompetenssit: Eettinen osaaminen, työyhteisöosaaminen,liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, johtamisosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen
Sisältö
- Brändijohtamisen käsitteet
- Brändin asemointi ja differointi
- Asiakaslähtöinen arvonmuodostus ja brändimielikuva
- Brändistrategian merkitys liiketoiminnassa
- Brändipääoman mittaaminen
- Arvot ja vastuullisuus brändin kilpailuetuna
- Brändiviestintä
Oppimateriaalit
Keller, K., (2013). Strategic Brand Management. Global Edition, 4/E. Pearson.
De Chernatony, Le. , McDonald, M. & Wallace, E. ,(2012). Creating Powerful Brands in Consumer, Industrial and Service Markets, Butterworth-Heinemann.
Spence M. & Hamzaoui, E.L., (2010). SME Brand Building and Management: an exploratory study. European Journal of Marketing, 44(7/8): 1037-1054
Kapferer, J., (2008). The New Strategic Brand Management. London: Kogan Page.
Opetusmenetelmät
Tentti. Käytännön case-harjoitukset.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Tunnet brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.
Menetelmien soveltaminen:
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat ohjatusti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.
Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida muiden tuottamia analyysejä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet. Osaat soveltaa tietoa itsenäisesti käytännön tilanteisiin.
Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat itsenäisesti soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida kriittisesti ja kehittävällä otteella muiden tuottamia analyysejä.
Esitietovaatimukset
NULL