Skip to main content

Brand Management (10cr)

Code: R301LL99OJ-3001

General information


Enrollment
05.10.2020 - 17.02.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.02.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics R
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Tuija Kuisma
Riia Valvimo
Teacher in charge
Tuija Kuisma
Course
R301LL99OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Materials

Keller, K., (2013). Strategic Brand Management. Global Edition, 4/E. Pearson.

De Chernatony, Le. , McDonald, M. & Wallace, E. ,(2012). Creating Powerful Brands in Consumer, Industrial and Service Markets, Butterworth-Heinemann.
Spence M. & Hamzaoui, E.L., (2010). SME Brand Building and Management: an exploratory study. European Journal of Marketing, 44(7/8): 1037-1054
Kapferer, J., (2008). The New Strategic Brand Management. London: Kogan Page.

Teaching methods

Tentti. Käytännön case-harjoitukset.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida muiden tuottamia analyysejä.

Assessment criteria, excellent (5)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet. Osaat soveltaa tietoa itsenäisesti käytännön tilanteisiin.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat itsenäisesti soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida kriittisesti ja kehittävällä otteella muiden tuottamia analyysejä.

Qualifications

NULL

Go back to top of page