Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi (5op)

Toteutuksen tunnus: R301LL92OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.03.2020 - 24.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2020 - 23.10.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
englanti
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Tuija Kuisma
Kati Koivunen
Vastuuopettaja
Kati Koivunen
Ryhmät
R31L19S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R301LL92OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen

- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen

- digitaaliset jakelukanavat

- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi

- digitaalinen sisällöntuotanto

- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa

Oppimateriaalit

Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Saatavana E-kirjana kirjaston kautta. https://kauppakamaritieto-fi.ez.lapinamk.fi/ammattikirjasto/teos/menesty-digimarkkinoinnilla-2018
Kurvinen, J. & Seppä, M. 2016. B2B-markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kauppakamaritieto.fi/fi/s/ak/kirjat/b2b-markkinoinnin-myynnin-pelikirja-yritysjohdon-opas-myyntiin-ja-markkinointiin/
Muu opettajan jakama oppimateriaali:
https://www.smartinsights.com/
Suositeltava oheismateriaali:
Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E, Dave Chaffey, Pearsons publications
Digital Business and E-Commerce Management, Dave Chaffy 6/E, Dave Chaffey, Pearsons publications

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan lähi- ja verkko-opetuksena. Oppimisympäristönä toimii Hubspot-asiakkuudenhallintajärjestelmä. Opiskelijat suorittavat digitaalisen markkinoinnin sertifikaatteja ja osoittavat osaamisensa digitaalisilla osaamismerkeillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tieto puuttuu

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun