Digitaalinen markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: R301LL92OJ-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.03.2020 - 24.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2020 - 23.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous R
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Tuija Kuisma
- Kati Koivunen
- Vastuuopettaja
- Kati Koivunen
- Ryhmät
-
R31L19SLiiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
- Opintojakso
- R301LL92OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen
Sisältö
- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen
- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
- digitaaliset jakelukanavat
- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
- digitaalinen sisällöntuotanto
- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa
Oppimateriaalit
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Saatavana E-kirjana kirjaston kautta. https://kauppakamaritieto-fi.ez.lapinamk.fi/ammattikirjasto/teos/menesty-digimarkkinoinnilla-2018
Kurvinen, J. & Seppä, M. 2016. B2B-markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kauppakamaritieto.fi/fi/s/ak/kirjat/b2b-markkinoinnin-myynnin-pelikirja-yritysjohdon-opas-myyntiin-ja-markkinointiin/
Muu opettajan jakama oppimateriaali:
https://www.smartinsights.com/
Suositeltava oheismateriaali:
Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E, Dave Chaffey, Pearsons publications
Digital Business and E-Commerce Management, Dave Chaffy 6/E, Dave Chaffey, Pearsons publications
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan lähi- ja verkko-opetuksena. Oppimisympäristönä toimii Hubspot-asiakkuudenhallintajärjestelmä. Opiskelijat suorittavat digitaalisen markkinoinnin sertifikaatteja ja osoittavat osaamisensa digitaalisilla osaamismerkeillä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tieto puuttuu
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja
Esitietovaatimukset
NULL