Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyö ja kypsyysnäyte (15op)

Toteutuksen tunnus: R501M32COJ-19002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 31.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 50
Koulutus
Maanmittaustekniikan koulutus
Opettajat
Sami Porsanger
Tommi Uusimäki
Teuvo Heimonen
Ari Romakkaniemi
Katja Palo
Leena Ruokanen
Jaakko Lampinen
Timo Karppinen
Vastuuopettaja
Leena Ruokanen
Ryhmät
RA51M16S
Maanmittaustekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2016
R51M16S
Maanmittaustekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2016
Opintojakso
R501M32COJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tieto puuttuu

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

6.1.2020-1.6.2020

Opetusmenetelmät

Opinnäytetyö on yksi osa opintojasi. Opinnäytetyössä kartutat osaamistasi ja osoitat, että osaat soveltaa tietojasi ja taitojasi käytännön asiantuntijatehtävässä. Aiheen saat valita alaltasi kiinnostuksesi mukaan ja voit tehdä opinnäytetyön yksin, parityönä tai ryhmässä. Ammattikorkeakoulututkintoon johtavan opinnäytetyön laajuus on 15 opintopistettä eli noin 400 tuntia työtä. Lisäksi menetelmäopinnot liittyvät kiinteästi opinnäytetyöhön.
Opinnäytetyön tekeminen on aina prosessi, joka etenee tiettyjen vaiheiden kautta: menetelmäopinnot sekä opinnäytetyön suunnittelu-, toteutus- ja viimeistelyvaihe.
Hankit oma-aloitteisesti aiheen opinnäytetyöllesi. Aiheita voit saada yritysten ja muiden organisaatioiden toimeksiantoina ja Lapin AMKin TKI-projekteista.
Oppimistehtävinä: aiheen esittäminen ja hyväksyminen, toimeksiantosopimus, suunnitelma ja sen hyväksyminen, työn toteutus, työn raportointi, työn suullinen esittäminen, kypsyysnäyte ja työn arkistointi ja julkaisu.
Ohjaavat opettajat ohjaavat ja tukevat työsi etenemistä koulutuskohtaisen prosessin mukaisesti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opinnäytetyö perustuu työelämäyhteistyöhön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija käsittelee mielekästä ammattialan ongelmaa, mutta aihealueen jäsentämisessä ja käytetyissä työmenetelmissä on puutteita. Työsuunnitelmasta ja raportoinnista ilmenee, että opiskelija on kyennyt asettamaan työlleen järkevät tavoitteet, joita ei kuitenkaan ole täysin saavuttanut. Opiskelija kykenee silti osoittamaan kehittäneensä asiantuntijuuttaan työn aikana. Kirjallinen raportti täyttää vaaditut muotoseikat, mutta sen selkeydessä ja kieliasussa on toivomisen varaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4)
Opiskelija on onnistunut aihealueen jäsentämisessä samoin kuin työmenetelmien valinnassa ja niiden soveltamisessa käsiteltävään ongelmaan. Tiedon- ja projektinhallinta ovat kunnossa samoin kuin kirjallinen ja suullinen raportointi. Raportoinnin yleissävy on toteava, mutta paikoin on ansiokasta omaa pohdintaa. Saavutetut tulokset ovat käyttökelpoisia mutta eivät erityisen yllättäviä tai omaperäisiä. Opiskelija on selkeästi kehittynyt alansa asiantuntijana opinnäytetyöprosessin aikana.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Kiitettävä työ erottuu hyvästä työstä siten, että se on omaperäinen ja luova ongelman asettelussa, käsittelyssä, saavutetuissa tuloksissa ja/tai omissa pohdinnoissa. Opiskelija hahmottaa hyvin käsittelemänsä ongelman suhteet ammattialansa laajoihin kokonaisuuksiin. Työllään opiskelija osoittaa olevansa alansa todellinen asiantuntija. Työ voi olla kiitettävä, vaikka sen joillakin osa-alueilla olisikin pieniä puutteita, jos muilta alueilta löytyy edellä kuvattua pitkälle menevää osaamista.

Siirry alkuun