Thesis and Maturity Test (15cr)
Code: R501M32COJ-19002
General information
- Enrollment
- 11.11.2019 - 31.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Surveying Technology
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Land Surveying
- Teachers
- Sami Porsanger
- Tommi Uusimäki
- Teuvo Heimonen
- Ari Romakkaniemi
- Katja Palo
- Leena Ruokanen
- Jaakko Lampinen
- Timo Karppinen
- Teacher in charge
- Leena Ruokanen
- Course
- R501M32COJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
6.1.2020-1.6.2020
Teaching methods
Opinnäytetyö on yksi osa opintojasi. Opinnäytetyössä kartutat osaamistasi ja osoitat, että osaat soveltaa tietojasi ja taitojasi käytännön asiantuntijatehtävässä. Aiheen saat valita alaltasi kiinnostuksesi mukaan ja voit tehdä opinnäytetyön yksin, parityönä tai ryhmässä. Ammattikorkeakoulututkintoon johtavan opinnäytetyön laajuus on 15 opintopistettä eli noin 400 tuntia työtä. Lisäksi menetelmäopinnot liittyvät kiinteästi opinnäytetyöhön.
Opinnäytetyön tekeminen on aina prosessi, joka etenee tiettyjen vaiheiden kautta: menetelmäopinnot sekä opinnäytetyön suunnittelu-, toteutus- ja viimeistelyvaihe.
Hankit oma-aloitteisesti aiheen opinnäytetyöllesi. Aiheita voit saada yritysten ja muiden organisaatioiden toimeksiantoina ja Lapin AMKin TKI-projekteista.
Oppimistehtävinä: aiheen esittäminen ja hyväksyminen, toimeksiantosopimus, suunnitelma ja sen hyväksyminen, työn toteutus, työn raportointi, työn suullinen esittäminen, kypsyysnäyte ja työn arkistointi ja julkaisu.
Ohjaavat opettajat ohjaavat ja tukevat työsi etenemistä koulutuskohtaisen prosessin mukaisesti
Employer connections
Opinnäytetyö perustuu työelämäyhteistyöhön
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3-4)
Opiskelija on onnistunut aihealueen jäsentämisessä samoin kuin työmenetelmien valinnassa ja niiden soveltamisessa käsiteltävään ongelmaan. Tiedon- ja projektinhallinta ovat kunnossa samoin kuin kirjallinen ja suullinen raportointi. Raportoinnin yleissävy on toteava, mutta paikoin on ansiokasta omaa pohdintaa. Saavutetut tulokset ovat käyttökelpoisia mutta eivät erityisen yllättäviä tai omaperäisiä. Opiskelija on selkeästi kehittynyt alansa asiantuntijana opinnäytetyöprosessin aikana.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5)
Kiitettävä työ erottuu hyvästä työstä siten, että se on omaperäinen ja luova ongelman asettelussa, käsittelyssä, saavutetuissa tuloksissa ja/tai omissa pohdinnoissa. Opiskelija hahmottaa hyvin käsittelemänsä ongelman suhteet ammattialansa laajoihin kokonaisuuksiin. Työllään opiskelija osoittaa olevansa alansa todellinen asiantuntija. Työ voi olla kiitettävä, vaikka sen joillakin osa-alueilla olisikin pieniä puutteita, jos muilta alueilta löytyy edellä kuvattua pitkälle menevää osaamista.