Siirry suoraan sisältöön

Varhaiskasvatus ja lapsen kehityksen ja oppimisen tuki (5op)

Toteutuksen tunnus: K701SL47OJ-19004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 25.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
​Sosionomikoulutus
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
Sosiaalialan koulutus, Kemi
Opettajat
Sari Leppälä
Vastuuopettaja
Sari Leppälä
Ryhmät
K71S18S
Sosiaalialan koulutus (päiväopiskelu) Kemi syksy 2018
Opintojakso
K701SL47OJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kevät 2020 1. periodi

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee suomalaisen varhaiskasvatuksen tehtävät, tavoitteet ja toimintamuodot
- tietää ja tunnistaa lapsen kasvun ja kehityksen lähtökohdat sekä kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- osaa kuvata kehityksen ja oppimisen tuen palvelujärjestelmät
- osaa tukea lasta ja perheitä vanhempien kanssa tehtävän yhteistyön periaatteet huomioiden
Sisältö:
- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö
- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa
- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki

Sisältö

- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö - lainsäädäntöön linkki luentorungossa

- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa - sisältää Lapset puheeksi- tehtävän

- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki - sisältää lapsen ikäkauden mukaiseen kehitykseen perehtymisen

Aika ja paikka

Kevät 2020

Oppimateriaalit

Materiaalit ja tenttikirja löytyy moodlesta

Opetusmenetelmät

Kontaktitunnit
- Vuorovaikutuksellista luennointia
- Sisältäen videoita ja pieniä ryhmätehtäviä
- Lapset puheeksi workshop
- Mahdollisesti varhaiskasvatuksen erityisopettajan vierailu
-Sovellettu akvaariotentti
Itsenäinen työskentely
- Akvaario kirjatenttiin valmistautuminen
- Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
- Lapset puheeksi aineistoon perehtyminen ja ryhmässä työskentely
- Lapsen kehitykseen perehtyminen
- Toiminnan suunnittelu ja toteutus pienryhmissä LumiLinnassa tai muussa toimintaympäristössä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovellettu akvaariotentti 24.2.2020
Uusinta yksilötenttinä Examissa maaliskuussa 2020

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin, mutta suppeasti, luettelomaisesti, suorina lainauksina tai referaattina. Osaamistavoitteet toteutuvat jossain määrin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin. Osaamistavoitteet toteutuvat hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin erinomaisesti. Osaamistavoitteet toteutuvat erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty (0):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin vähän. Osaamistavoitteet eivät toteudu.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun