Behavioural Scienses in Social Services (5cr)
Code: K701SL16OJ-19002
General information
- Enrollment
- 16.03.2020 - 17.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.08.2020 - 30.10.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Kemi
Evaluation scale
H-5
Objective
Learning objectives:
The student
- understands the perspectives of behavioural field of sciences at different stages of a person’s life
- can analyse the diversity of values and views of human beings
- knows the development stages of humans and can identify common and individual factors of an individual’s overall growth and development
Contents:
- Key concepts, approaches and theories of pedagogics, social psychology, psychology and developmental psychology from the perspective of client work in social services
Content
Life cycle thinking: the holistic development of man at different stages of his life cycle.
Personality and me at the heart of growth and development.
Human conceptions and frameworks of psychology.
Basic concepts of education: growth and growth process, upbringing / support of growth process, upbringing styles, importance of growth environment, learning.
Location and time
Syksyn I-periodi 2020.
Materials
Ahonen, T. ym. (2014) Ihmisen psykologinen kehitys.
Dunderfelt, T. (2011): Elämänkaaripsykologia - lapsen kasvusta yksilölliseen henkiseen kehitykseen.
Pirttilä-Backman, A. ym. (2013) Arjen sosiaalipsykologia.
Rinne, R., Kivirauma, J. & Lehtinen, E. (toim.) (2000 tai muu painos): Johdatus kasvatustieteisiin
Teaching methods
Luennot, sisältäen myös pienryhmätyöskentelyä. Kurssin suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista ja sitoutumista opetukseen.
Kurssin teemoihin liittyvät oppimistehtävät (arvioidaan hyväksytty/hylätty)
Case-työpaja ja ikäkausitehtävä (arvioidaan hyväksytty/hylätty)
Monivalintatentti, jossa tentitään kirjallisuus ja opettajien osoittama kurssimateriaali (arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5)
Itsenäinen opiskelu Moodle-alustalla.
Exam schedules
Kurssitentti: perjantai 9.10 klo 12.00-15.00
Uusintatentit:tiistai 20.10 klo 12-15 ja maanantai 26.10 klo 15-18.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
5 op, 133h
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2):
The student can define the key basic concepts, approaches and theories of the course from the perspective of the social services field.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4):
The student can explain the key basic concepts, approaches and theories from the perspective of the social services field using an analytical approach.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5):
The student understands and can apply basic concepts, approaches and theories in examining the actions of people, communities and societies using an analytical/critical approach.
Qualifications
NULL
Further information
Kaikki opintojakson tehtävät tulee olla suoritettuna viimeistään 30.10.2020. Tämän jälkeen palautuneita tehtäviä ei enää arvioida.