Providing Experiences and Improving Coping Skills (10cr)
Code: R705LL25OJ-19001
General information
- Timing
- 23.10.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Sports Studies
- Campus
- Urheiluopisto, Hiihtomajantie 2, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Sports and Leisure Management
- Teachers
- Tommi Haapakangas
- Jarmo Rinkinen
- Pia Rajaniemi
- Course
- R705LL25OJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
5 opintopistettä tehdään työelämäyhteistyönä case based learnin menetelmää käyttäen. 5 opintopistettä on seikkailukasvatuksen osio johon kuuluu 4-5 päivän maasto retki.
Objective
Theme 1. Providing experiences in nature based sport tourism
Nature based sport tourism is a case base study where your study group is solving nature related developing projects to companies round Lapland. The main thing is to learn how product planning is working and learn how to use innovative methods to produce new experience based products to working life. You also learn how to consider sustainable developing and basic to economic thinking in tourism.
The pedagogy arrangement in this section: 10 % theoretical studies, 20 % case guidance, 60 % group work and 10 % evaluation.
Theme 2. Adventure pedagogy and developing coping skills
In the course, you will learn how to use adventure pedagogy methods to develop children's and youth personality, improve their self-esteem and manage personal life. You will learn tools how to teach your group to follow rules, make necessary compromises, and point out to understanding the consequences to their decisions through adventurous experience in surrounding nature. Adventure pedagogy is a skill to lead a group to situations which participants can feel be an important part of the group and build their confidence to survive in everyday situation. In the best case, nature and loyalty of group in work will point out the skills and abilities they did not know they had. However, adventure pedagogy methods can be used to work on several goals in a group or individual goals.
The pedagogy arrangement: 10 % theoretical studies, 60 % of the workshops (may last several days, outdoors) and 30 % reflection.
Content
Tieto puuttuu
Materials
Tieto puuttuu
Teaching methods
Tieto puuttuu
Employer connections
Opintojaksossa tehdään case työ yritykselle tai yrityksille. Casetyön tarkoituksena on kehittää yrityksen luonto ja tai liikuntamatkailun palvelutuotantoa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä 3
Selität kuinka luontoliikuntamatkailun osaamista voidaan käyttää uusien liikuntamatkailutuotteiden ideoinnissa.
Selität ja osaat ohjatusti toteuttaa seikkailukasvatuksen menetelmiä käytetään yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi.
Pystyt välittämään ruotsin kielellä haluamasi viestin, vaikka epäröinti hidastaa puhetta ja epätarkkuudet saattavat häiritä viestintää.
Hyvä 4
Käytät luontoliikuntamatkailun osaamista uusien liikuntamatkailutuotteiden ideoinnissa ja osaat erotella liiketaloudelliset näkökohdat.
Käytät omatoimisesti seikkailukasvatuksen menetelmiä yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi ja osaat selittää perustelut valinnoille.
Pystyt pääosin viestimään ruotsin kielellä tilanteeseen sopivalla tavalla. Puhe on melko sujuvaa eikä viestintä vaadi ponnisteluja.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä 5
Analysoit luontoliikuntamatkailu tuotteita ja käytät osaamista uusien liikuntamatkailutuotteiden kehittämiseksi ja arviot liiketaloudelliset näkökohdat.
Käytät omatoimisesti ja osaat tehdä johtopäätöksiä seikkailukasvatuksen menetelmistä sopivien menetelmien löytämiseksi yksilön ja ryhmän toiminnan kehittämiseksi.
Pystyt viestimään ruotsin kielellä tilanteeseen sopivalla tavalla. Puhe on sujuvaa ja vaivatonta.
Qualifications
NULL