Siirry suoraan sisältöön

Palvelutuotteen myyntiosaaminen ja asiakassuhteet (10op)

Toteutuksen tunnus: R301LL17OJ-19002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Tuija Kuisma
Anne Tolvanen
Ryhmät
R31L18K
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi kevät 2018
Opintojakso
R301LL17OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Kompetenssi
Markkinointiosaaminen; opiskelija osaa hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä ja osaa soveltaa markkinatietoa markkinoinnin suunnittelussa.
Myyntiosaaminen; opiskelija osaa määritellä strategisen myynnin tavoitteet. Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessit ja tehdä konsultoivaa myyntityötä hyödyntäen digitaalisia välineitä myyntiprosesseissa.
Osaamistavoite
Osaat hyödyntää markkinatietoa. Tunnistat asiakkaiden ostoprosessit ja osaat johtaa asiakassuhteita. Osaat suunnitella myyntiprosessit ja käyttää CRM-järjestelmää myyntiprosesseissa myyntityön tukena. Osaat tehdä konsultoivaa myyntityötä. Osaat verkostoitua ja hankkia kontakteja myös digitaalisessa liiketoimintaympäristössä. Osaat laatia tarjouksia sekä sopimuksia ja kerätä palautetta asiakkailta.

Sisältö

- Markkinatiedon hyödyntäminen myyntiprosessien suunnittelussa
- Asiakasprofiloinnit
- Myynnin suunnittelu
- Asiakkuuden hallinta / crm-ajattelu

Oppimateriaalit

Tieto puuttuu

Opetusmenetelmät

Tieto puuttuu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Markkinatiedon hyödyntäminen
Ymmärrät markkinatiedon merkityksen osana asiakkuusajattelua.

Myyntiprosessin hallinta
Ymmärrät myyntiprosessin suunnitelmallisuuden merkityksen yrityksen menestystekijänä.
Ymmärrät CRM-järjestelmän perusfunktiot ja osaat käyttää järjestelmää ohjattuna.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Markkinatiedon hyödyntäminen
Osaat kerätä markkinatietoa monipuolisesti hyödyntämällä digitaalisia välineitä.

Myyntiprosessin hallinta
Tunnistat asiakkaiden ostoprosessit ja ymmärrät niiden merkityksen myyntiprosessien suunnittelussa.
Osaat käyttää CRM-järjestelmän perustoimintoja itsenäisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Markkinatiedon hyödyntäminen
Osaat soveltaa markkinatietoa markkinoinnin suunnittelussa

Myyntiprosessin hallinta
Osaat suunnitella myyntiprosessit asiakaslähtöisesti.
Osaat käyttää CRM-järjestelmää ja ymmärrät sen tuomat hyödyt liiketoimintaprosesseille.

Siirry alkuun