Tarveanalyysi kansalais- ja aluelähtöisen työn perustana (10op)
Toteutuksen tunnus: K701Y1B2OJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 06.11.2019 - 30.01.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 6 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 8 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Sosiaalialan osaamisen johtaminen
- Opettajat
- Leena Viinamäki
- Vastuuopettaja
- Leena Viinamäki
- Ryhmät
- 
                        K71Y19SSosiaalialan osaamisen johtaminen (ylempi AMK) Kemi syksy 2019
- Opintojakso
- K701Y1B2OJ
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Tavoite: Opiskelija ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen kehittämisen lähtökohtana sekä oman kehittämishankkeensa perustana. Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin toteutuksen. Opiskelija hallitsee erityisesti kansalais- ja aluelähtöiset tutkimusstrategiat ja -menetelmät sekä osaa hyödyntää niitä omassa kehittämishankkeessaan.
Sisältö:
 - tarveanalyysissä hyödynnettävät tutkimusstrategiat ja -menetelmät
 - tarpeiden arvioinnin problematiikka ja menetelmät
 - tarpeiden arviointi kansalais- ja aluelähtöisestä näkökulmasta
                    
Sisältö
Tutkimuksellinen kehittämisosaaminen, johtamisosaaminen.
                    
Oppimateriaalit
Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.
                    
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija 
 - ymmärtää sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
 - tiedostaa relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
 - ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen reunaehdot tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
 - tiedostaa kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3–H4
Opiskelija
 - huomioi sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
 - huomioi relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
 - huomioi kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen soveltuvuuden tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
 - hyödyntää kansalais- ja aluelähtöistä tarveanalyysin mahdollisuuksia hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä K5
Opiskelija
 - soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
 - reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
 - yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen mahdollisuuksia tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
 - arvioi onnistuneesti työssään kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkitystä hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Esitietovaatimukset
NULL
                    
