Tarveanalyysi kansalais- ja aluelähtöisen työn perustana (10op)
Toteutuksen tunnus: K701Y1B2OJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
 - 06.11.2019 - 30.01.2020
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 10 op
 
- Lähiosuus
 - 6 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 4 op
 
- TKI-osuus
 - 8 op
 
- Toteutustapa
 - Monimuoto-opetus
 
- Yksikkö
 - Ylempi AMK-koulutus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 0 - 40
 
- Koulutus
 - Sosiaalialan osaamisen johtaminen
 
- Opettajat
 - Leena Viinamäki
 
- Vastuuopettaja
 - Leena Viinamäki
 
- Ryhmät
 - 
                        K71Y19SSosiaalialan osaamisen johtaminen (ylempi AMK) Kemi syksy 2019
 
- Opintojakso
 - K701Y1B2OJ
 
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Tavoite: Opiskelija ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen kehittämisen lähtökohtana sekä oman kehittämishankkeensa perustana. Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin toteutuksen. Opiskelija hallitsee erityisesti kansalais- ja aluelähtöiset tutkimusstrategiat ja -menetelmät sekä osaa hyödyntää niitä omassa kehittämishankkeessaan.
Sisältö:
 - tarveanalyysissä hyödynnettävät tutkimusstrategiat ja -menetelmät
 - tarpeiden arvioinnin problematiikka ja menetelmät
 - tarpeiden arviointi kansalais- ja aluelähtöisestä näkökulmasta
                    
Sisältö
Tutkimuksellinen kehittämisosaaminen, johtamisosaaminen.
                    
Oppimateriaalit
Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.
                    
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija 
 - ymmärtää sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
 - tiedostaa relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
 - ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen reunaehdot tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
 - tiedostaa kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3–H4
Opiskelija
 - huomioi sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
 - huomioi relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
 - huomioi kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen soveltuvuuden tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
 - hyödyntää kansalais- ja aluelähtöistä tarveanalyysin mahdollisuuksia hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä K5
Opiskelija
 - soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
 - reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
 - yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen mahdollisuuksia tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
 - arvioi onnistuneesti työssään kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkitystä hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Esitietovaatimukset
NULL