Verkostoituva matkailualue (5op)
Toteutuksen tunnus: R801Y2IOJ-16001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 25.10.2016 - 31.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- R801YL Matkailuala, ylempi (AMK)
- Opettajat
- Merja Koikkalainen
- Ryhmät
-
R81Y16SMatkailuala (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2016
- Opintojakso
- R801Y2IOJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa asemoida pohjoisen matkailukohteen ja sen mahdollistaman matkailutarjonnan osana kansainvälistä matkailua. Hän tunnistaa alueellisen tuotetarjonnan mahdollistavat toimijaverkostot ja osaa analysoida niitä suhteessa valitsemiinsa asiakaskohderyhmiin. Opiskelija osaa luoda ja arvioida kansainvälisiä kumppanuuksia ennakoivasti ja kestävästi.
Ydinsisällöt:
- pohjoiset matkailualueet ja globaalit matkailumarkkinat
- verkostopohjaiset matkailukohteet ja tuotteet
- pohjoinen vastuullisuus matkailussa
Sisältö
- pohjoiset matkailualueet ja globaalit matkailumarkkinat
- verkostopohjaiset matkailukohteet ja tuotteet
- pohjoinen vastuullisuus matkailussa
Oppimateriaalit
Tieto puuttuu
Opetusmenetelmät
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- tuntee pohjoisten matkailualueiden erityispiirteet ja markkina-alueet
- ymmärtää matkailukohteen käsitteenä ja siihen liittyvät verkostot pääpiirteissään
- tuntee kestävästi kannattavan matkailun lähtökohdat ja osaa hyödyntää osaamistaan matkailukohteessa
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- tuntee ja osaa soveltaa matkailumaantietoa markkinaorientoituneesti osana matkailukohteen kehittämistä
- ymmärtää matkailukohteen käsitteenä ja sen eri ulottuvuudet
- opiskelija tuntee pohjoisen matkailutarjonnan erityispiirteet ja verkostoitumismahdollisuudet
- tuntee ja osaa soveltaa kestävästi kannattavan matkailun toimintaperiaatteita osana matkailukohteen kehittämistä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- osaa kansalliset ja kansainväliset asiakaskohderyhmät ennakoivasti tunnistaen ja analyyttisesti soveltaa matkailumaantietoa osana matkailukohteen kehittämistä
- osaa soveltaa ja hyödyntää verkostolähtöistä ajattelua pohjoisen matkailukohteen menestystekijänä
- osaa ennakoivasti ja pitkäjänteisesti kehittää matkailukohdetta kestävän matkailun periaatteita toteuttaen