History and development of technology (2cr)
Code: LAER2326V24-3002
General information
- Enrollment
- 13.08.2024 - 31.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2024 - 20.09.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Faculty of Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Class Teacher Education
- Class Teacher Education
- Teachers
- Sanna Takaluhta
- Miia Hast
- Course
- LAER2326V24
Evaluation scale
H-5
                    
Objective
Opiskelija 
- osaa suunnitella oppimisympäristöjä, jotka tukevat käsityön ilmiöiden ymmärtämistä ja oppilaiden oppimista 
- osaa tarkastella ja arvioida monipuolisten oppimisympäristöjen merkityksiä ja yhteisöllistä oppimista oppilaan oppimiskokemuksien näkökulmasta
- ymmärtää oppimisympäristöjen autenttisuuden ja tilannesidonnaisuuden
- osaa toteuttaa mielekkäitä, innostavia ja tavoitteellisia oppimistehtäviä huomioimalla luonnonmateriaalien tarkoituksenmukaisen käytön ja jokaisenoikeudet
- osaa perustella oman opettajuuden lähtökohdat käsityöhön yleissivistävänä oppiaineena
                    
Execution methods
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 20 h 
Itsenäinen yksilötyöskentely: 25 h
- Oppimistehtävä (OT) 
- Harjoitustöiden viimeistely, dokumentointi ja itsearviointi (HT) 
Itsenäinen pienryhmätyöskentely: 9 h
Käsityön portfolion täydentäminen (PO = oppiaineksen ammatillisen ja didaktisen hallinnan kokoelma, joka edustaa monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti käsityön opetusta vuosiluokilla 1-6)
                    
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen opetukseen 
Itsenäinen työskentely: 
- Oppimistehtävä (OT) 
- Harjoitustöiden viimeistely, dokumentointi ja itsearviointi (HT) 
Itsenäinen pienryhmätyöskentely: 
Käsityön portfolion täydentäminen (PO)
                    
Content
- käsityön oppimisympäristöjen monimuotoisuus sekä formaalit ja informaalit lähtökohdat käsityön opetuksen suunnittelussa
- kokemuksellinen, kehollinen ja yhteisöllinen oppiminen käsitöissä 
- esine- ja rakennettu ympäristö kulttuurisena ilmiönä 
- fyysiset luonnon- ja kulttuuriympäristöt käsityön oppimisen resursseina
- oman kasvatusfilosofisen perustan vahvistaminen käsityöstä perusopetuksen yleissivistävänä oppiaineena
                    
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty: Suoritukset ja tavoitteet puutteellisia.
Hyväksytty (vähintään arvosanalla 3):
Aktiivinen osallistuminen opetukseen
Itsenäinen yksilötyöskentely:
- Oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen (OT)
- Harjoitustöiden viimeistely, dokumentointi ja itsearviointi (HT)
Itsenäinen pienryhmätyöskentely:
- Käsityön portfolion täydentäminen (PO)
                    
