Skip to main content

Producing scientific knowledge (3cr)

Code: KYLE0210V24-3001

General information


Enrollment
13.08.2024 - 21.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Teachers
Roosa Karvonen
Marjaana Kangas
Course
KYLE0210V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Ymmärtää lukemista, kirjoittamista ja tiedonmuodostusta akateemisena toimintana
- Osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tiedon tuottamista ja esittämistä (tiedeviestintä)
- Ymmärtää, miten tietoa koskevat käsitykset kehystävät empiiristä tutkimusta
- tuntee ja osaa arvioida erilaisia kasvatustieteellisä tiedon tuottamisen tapoja
- Saa rohkeutta osallistua keskusteluun kriittisenä lukijana ja akateemisen yhteisön jäsenenä

Execution methods

Opetusprofiili: HYBRIDI 3 (Luennot)

Luennot 8h, itsenäinen yhteisöllinen ryhmätyöskentely 12h, itsenäinen työskentely 60h

Accomplishment methods

Opintojakson suorittamiseksi opiskelija osallistuu luennoille (8h), sekä itsenäiseen yhteisölliseen ryhmätyöskentelyyn (12h). Lisäksi opiskelija työstää oppimispäiväkirjan, jossa hyödynnetään luentojen sisältöjä ja opintojakson materiaaleja. Oppimisympäristönä on Moodle.

Content

Opintojaksolla tarkastellaan kriittisesti tiedon tuottamista ja esittämistä ja osallistutaan ajankohtaiseen kasvatustieteellistä tietoa ja tutkimusta koskevaan keskusteluun. Opintojaksolla tutustutaan myös tekoälyn haasteisiin ja mahdollisuuksiin tiedon tuottamisessa.

Location and time

Toteutus siirtyy keväälle 2025
Aikataulut tarkentuvat syksyn aikana.

Materials

Oppimateriaali annetaan opintojakson alussa. 


Teaching methods

Mikäli olet valmistumassa loppuvuoden 2024 tai alkuvuoden 2025 aikana ja opintojakson suorittamisella on kiire, opintojakso on mahdollista suorittaa tällöin myös itsenäisesti. Tässä tapauksessa voit olla yhteydessä: marjaana.kangas@ulapland.fi

Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.

1-2 Välttävä ja tyydyttävä = Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Asiat esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

3-4 Hyvä ja kiitettävä = Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on relevanttia ja oikeaoppista.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa monipuolista ja erinomaista.

Go back to top of page