Producing scientific knowledge (3cr)
Code: KYLE0210V24-3001
General information
- Enrollment
- 13.08.2024 - 21.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2025 - 31.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Faculty of Education
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Roosa Karvonen
- Marjaana Kangas
- Course
- KYLE0210V24
Evaluation scale
H-5
                    
Objective
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Ymmärtää lukemista, kirjoittamista ja tiedonmuodostusta akateemisena toimintana
- Osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tiedon tuottamista ja esittämistä (tiedeviestintä)
- Ymmärtää, miten tietoa koskevat käsitykset kehystävät empiiristä tutkimusta
- tuntee ja osaa arvioida erilaisia kasvatustieteellisä tiedon tuottamisen tapoja
- Saa rohkeutta osallistua keskusteluun kriittisenä lukijana ja akateemisen yhteisön jäsenenä
                    
Execution methods
Opetusprofiili: HYBRIDI 3 (Luennot)
Luennot 8h, itsenäinen yhteisöllinen ryhmätyöskentely 12h, itsenäinen työskentely 60h
                    
Accomplishment methods
Opintojakson suorittamiseksi opiskelija osallistuu luennoille (8h), sekä itsenäiseen yhteisölliseen ryhmätyöskentelyyn (12h). Lisäksi opiskelija työstää oppimispäiväkirjan, jossa hyödynnetään luentojen sisältöjä ja opintojakson materiaaleja. Oppimisympäristönä on Moodle.
                    
Content
Opintojaksolla tarkastellaan kriittisesti tiedon tuottamista ja esittämistä ja osallistutaan ajankohtaiseen kasvatustieteellistä tietoa ja tutkimusta koskevaan keskusteluun. Opintojaksolla tutustutaan myös tekoälyn haasteisiin ja mahdollisuuksiin tiedon tuottamisessa.
                    
Location and time
Toteutus siirtyy keväälle 2025
Aikataulut tarkentuvat syksyn aikana.
                    
Materials
Oppimateriaali annetaan opintojakson alussa.
Teaching methods
Mikäli olet valmistumassa loppuvuoden 2024 tai alkuvuoden 2025 aikana ja opintojakson suorittamisella on kiire, opintojakso on mahdollista suorittaa tällöin myös itsenäisesti. Tässä tapauksessa voit olla yhteydessä: marjaana.kangas@ulapland.fi
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.
1-2 Välttävä ja tyydyttävä = Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Asiat esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
                    
Assessment criteria, good (3)
3-4 Hyvä ja kiitettävä = Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on relevanttia ja oikeaoppista.
                    
Assessment criteria, excellent (5)
5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa monipuolista ja erinomaista.
                    
