Game Engines and Open Data (1cr)
Code: KOVI2OJ-3001
General information
- Enrollment
- 01.03.2024 - 30.03.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.04.2024 - 14.04.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
Evaluation scale
H-5
Objective
Tulet tutuksi laajasti käytetyn pelimoottorin kanssa ja pääset kiinni peliohjelmoinnin perusteisiin. Osaat hakea avointa data-aineistoa, kuten maastodataa ja pystyt hyödyntämään sitä maiseman visualisoinnissa.
Content
Pelimoottorin käytön perusteet
Assettien tuonti ja käyttäminen osana omaa projektia
Pelimoottorin maisematyökalujen käyttö
Avoimen datan hakeminen ja prosessointi
Aineiston tuominen pelimoottorin maisematyökalun käytettäväksi
Interaktiivisen toiminnallisuuden tekeminen pelimoottorilla.
Location and time
Online opintojakso. Discord, Youtube/Kaltura ja Unreal Engine pelimoottorin editori.
Introtunti järjestetään 8.4.2023, 12-14 ( https://eoppimispalvelut.zoom.us/j/66473461114?pwd=ZHkxV3RLbVV6UHloazJEeU0wbi84QT09 )
Materials
Unreal Engine pelimoottorin uusin saatavilla oleva dokumentaatio: https://docs.unrealengine.com/5.3/en-US/
Ilmatieteenlaitoksen avoimen aineiston dokumentaatio: https://www.ilmatieteenlaitos.fi/avoin-data
Maanmittauslaitoksen avoimen aineiston dokumentaatio: https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/tiedostopalvelu
Teaching methods
Intro, live oppitunti, ensimmäinen kosketus työkaluihin.
Opetus video(t) aihealueesta, joita seuraamalla ja perässä tekemällä päästään yhteiseen lopputulokseen, josta näkyy opiskelijan oma työnjälki. Tutoriaalipohjainen toteutus.
Completion alternatives
Opintojakson voi suorittaa vain videot suorittamalla ja opitun asian oppimispäiväkirjaan raportoimalla.
Student workload
Keskiverto opiskelijalta tämän osion suorittaminen vaatii n.28 tuntia työtä.