Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet, Avoin yliopisto (5op)

Toteutuksen tunnus: YMAR1101-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.08.2023 - 11.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.09.2023 - 14.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin yliopisto
Opetuskielet
suomi
Paikat
7 - 150
Opettajat
Marko Rintala
Vastuuopettaja
Helena Aho
Ryhmät
ONLINE-AVOIN
Avoin yliopisto online
Opintojakso
YMAR1101

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.

Toteutustavat

Luennot (30 h) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.

Suoritustavat

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Sisältö

Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.

Aika ja paikka

Luennot verkossa:
11.09.2023 klo 16.30 - 19.00
13.09.2023 klo 16.30 - 19.00
18.09.2023 klo 16.30 - 19.00
20.09.2023 klo 16.30 - 19.00
25.09.2023 klo 16.30 – 19.00
27.09.2023 klo 16.30 - 19.00

Verkkotentit Moodlessa:
05.10.2023 klo 16.30 - 20.30
09.11.2023 klo 16.30 - 20.30
14.12.2023 klo 16.30 - 20.30

Oppimateriaalit

Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.


Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentit Moodlessa
• 05.10.2023 klo 16.30 - 20.30
• 09.11.2023 klo 16.30 - 20.30
• 14.12.2023 klo 16.30 - 20.30

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Lisätiedot

Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.

Huom! Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat suoraan Pepissä opintojakson toteutukselle, sähköistä ilmoittautumislomaketta ei tarvitse täyttää.

Markkinoinnin perusopinnoissa Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille. Löydät sen kirjautumalla Moodleen
ja hakemalla nimellä: Markkinoinnin perusopinnot 2023-2024 Pääset kirjautumaan työtilaan avaimella: markperus24

Siirry alkuun