Skip to main content

Introduction to Marketing (5cr)

Code: YMAR1101-3007

General information


Enrollment
08.08.2023 - 11.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.09.2023 - 14.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open University
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 150
Teachers
Marko Rintala
Teacher in charge
Helena Aho
Course
YMAR1101

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.

Execution methods

Luennot (30 h) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.

Location and time

Luennot verkossa:
11.09.2023 klo 16.30 - 19.00
13.09.2023 klo 16.30 - 19.00
18.09.2023 klo 16.30 - 19.00
20.09.2023 klo 16.30 - 19.00
25.09.2023 klo 16.30 – 19.00
27.09.2023 klo 16.30 - 19.00

Verkkotentit Moodlessa:
05.10.2023 klo 16.30 - 20.30
09.11.2023 klo 16.30 - 20.30
14.12.2023 klo 16.30 - 20.30

Materials

Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.


Exam schedules

Verkkotentit Moodlessa
• 05.10.2023 klo 16.30 - 20.30
• 09.11.2023 klo 16.30 - 20.30
• 14.12.2023 klo 16.30 - 20.30

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Further information

Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.

Huom! Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat suoraan Pepissä opintojakson toteutukselle, sähköistä ilmoittautumislomaketta ei tarvitse täyttää.

Markkinoinnin perusopinnoissa Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille. Löydät sen kirjautumalla Moodleen
ja hakemalla nimellä: Markkinoinnin perusopinnot 2023-2024 Pääset kirjautumaan työtilaan avaimella: markperus24

Go back to top of page