Introduction to Marketing (5cr)
Code: YMAR1101-3007
General information
- Enrollment
- 08.08.2023 - 11.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.09.2023 - 14.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open University
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 7 - 150
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.
Execution methods
Luennot (30 h) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.
Accomplishment methods
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Content
Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.
Location and time
Luennot verkossa:
11.09.2023 klo 16.30 - 19.00
13.09.2023 klo 16.30 - 19.00
18.09.2023 klo 16.30 - 19.00
20.09.2023 klo 16.30 - 19.00
25.09.2023 klo 16.30 – 19.00
27.09.2023 klo 16.30 - 19.00
Verkkotentit Moodlessa:
05.10.2023 klo 16.30 - 20.30
09.11.2023 klo 16.30 - 20.30
14.12.2023 klo 16.30 - 20.30
Materials
Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.
Exam schedules
Verkkotentit Moodlessa
• 05.10.2023 klo 16.30 - 20.30
• 09.11.2023 klo 16.30 - 20.30
• 14.12.2023 klo 16.30 - 20.30
Assessment criteria, satisfactory (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Further information
Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.
Huom! Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat suoraan Pepissä opintojakson toteutukselle, sähköistä ilmoittautumislomaketta ei tarvitse täyttää.
Markkinoinnin perusopinnoissa Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille. Löydät sen kirjautumalla Moodleen
ja hakemalla nimellä: Markkinoinnin perusopinnot 2023-2024 Pääset kirjautumaan työtilaan avaimella: markperus24