Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelun kehittäminen ja analysointi (5op)

Toteutuksen tunnus: YMAR1218-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 09.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.04.2024 - 16.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 500
Opettajat
Ossi Vuorilampi
Vastuuopettaja
Ossi Vuorilampi
Ryhmät
HAJOaine
Hallintotieteet ja johtaminen aineopinnot
YMARaine
Markkinointi aineopinnot
Opintojakso
YMAR1218

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä palvelujen suunnittelua ja palvelumuotoilua
- suunnitella, muotoilla, testata ja arvioida palveluprosesseja ja asiakaskokemuksia.

Toteutustavat

Alkutentti, johon luetaan Lucasin teos.
Kontaktiopetus opetusympäristössä ja harjoitukset pienryhmissä käytännön palvelutilanteissa. Tuntimäärä riippuu jakson osallistujamäärästä.

Suoritustavat

Kirjallinen alkukuulustelu, kontaktiopetus ja pienryhmissä tehtävät harjoitukset/harjoitustyö.

Sisältö

Asiakaskokemus, palveluprosessit, palvelumuotoilu, blueprinting, palvelupolku, läpikulkuanalyysi, tunnekartoitus, haamuostaminen, asiakaskokemusanalyysi, palveluprosessien kehittäminen.

Oppimateriaalit

Alkukuulustelussa tentitään:
Lucas, Robert (2009) Customer Service: Skills for Success.

Opintojaksolla käytetään myös muuta opintomateriaalia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Esitietovaatimukset

YMAR1208 Palvelujohtaminen

Siirry alkuun