Asiakaspalvelun kehittäminen ja analysointi (5op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1218-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2023 - 09.04.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.04.2024 - 16.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 500
- Opettajat
- Ossi Vuorilampi
- Vastuuopettaja
- Ossi Vuorilampi
- Ryhmät
-
HAJOaineHallintotieteet ja johtaminen aineopinnot
-
YMARaineMarkkinointi aineopinnot
- Opintojakso
- YMAR1218
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä palvelujen suunnittelua ja palvelumuotoilua
- suunnitella, muotoilla, testata ja arvioida palveluprosesseja ja asiakaskokemuksia.
Toteutustavat
Alkutentti, johon luetaan Lucasin teos.
Kontaktiopetus opetusympäristössä ja harjoitukset pienryhmissä käytännön palvelutilanteissa. Tuntimäärä riippuu jakson osallistujamäärästä.
Suoritustavat
Kirjallinen alkukuulustelu, kontaktiopetus ja pienryhmissä tehtävät harjoitukset/harjoitustyö.
Sisältö
Asiakaskokemus, palveluprosessit, palvelumuotoilu, blueprinting, palvelupolku, läpikulkuanalyysi, tunnekartoitus, haamuostaminen, asiakaskokemusanalyysi, palveluprosessien kehittäminen.
Oppimateriaalit
Alkukuulustelussa tentitään:
Lucas, Robert (2009) Customer Service: Skills for Success.
Opintojaksolla käytetään myös muuta opintomateriaalia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Esitietovaatimukset
YMAR1208 Palvelujohtaminen