Siirry suoraan sisältöön

Palvelujohtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: YMAR1208-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 13.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.02.2024 - 13.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 500
Opettajat
Ossi Vuorilampi
Vastuuopettaja
Ossi Vuorilampi
Ryhmät
HAJOperus
Hallintotieteet ja johtaminen perusopinnot
HAJOaine
Hallintotieteet ja johtaminen aineopinnot
YMARaine
Markkinointi aineopinnot
Opintojakso
YMAR1208

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää palvelujohtamisen keskeiset käsitteet
- johtaa asiakas- ja yhteistyösuhteita
- suunnitella asiakaskokemuksia ja palveluprosesseja
- johtaa ihmisiä ja palveluresursseja
- pyrkiä jatkuviin parannuksiin ja oppimiseen
- kehittää strategiaa, organisaatiokulttuuria ja huippulaatua.

Toteutustavat

Luennot (24 h), tutustuminen TTK:n Sinco-laboratorioon sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.

Suoritustavat

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja molemmat kirjat.

Sisältö

Palveluoperaatiot, palvelujohtaminen, palvelukonsepti, palvelujen tuottavuus, asiakassuhteet, asiakastyytyväisyys, jakeluverkostot, asiakaskokemus, palveluprosessit, palvelumuotoilu, laadunvarmistus, ihmisten johtaminen, sisäinen markkinointi, resurssijohtaminen, jatkuvat parannukset, oppiminen, benchmarking, strategia, yrityskultuuri, maailmanluokan palveluorganisaatio.

Oppimateriaalit

Grönroos, Christian (2009 tai 2015) Palvelujen johtaminen ja markkinointi (luennoitsijan ilmoittamin osin).
Johnston, Robert ym. (2020) Service operations management.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Esitietovaatimukset

YMAR1103 Palvelujen markkinointi

Siirry alkuun