Pedagogical Seminar I (2cr)
Code: LKAS1102-3004
General information
- Enrollment
- 08.08.2023 - 06.11.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.11.2023 - 30.01.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Faculty of Education
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 150
- Degree programmes
- Class Teacher Education
- Teachers
- Ulla Kemi
- Tuija Turunen
- Outi Kyrö-Ämmälä
- Reetta Pahtaja
- Scheduling groups
- R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
- Harjoitusryhmä 3
- Harjoitusryhmä 4
- Harjoitusryhmä 5
- Course
- LKAS1102
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa monenlaisia ihmis- ja oppimiskäsityksiä ja ymmärtää niiden merkityksellisyyden
ohjauksen ja opetuksen lähtökohtina
- tiedostaa arvioinnin monimuotoisuuden osana oppimisprosessia
- identifioida oppilaiden yksilöllisiin oppimis- ja kehityspiirteisiin liittyviä tekijöitä inklusiivisen
kasvatuksen lähtökohtina.
- havainnoida luokan vuorovaikutusta, ryhmädynaamisia ja sosiokulttuurisia ilmiöitä ja
pedagogista toimintaa sekä tarkastella niitä teoreettisen tiedon valossa
- kuvailla etnografisen tutkimusotteen metodologiset erityispiirteet
- tunnistaa tutkivan, yhteistoiminnallisen ja eettisen opettajuuden näkökohtia
- toimia aktiivisena osallistujana opiskelija- ja opettajayhteisössä
- analysoida toimintaansa ohjatussa harjoittelussa vähintään kuvailevan reflektion tasolla
Execution methods
LKAS1102-1 Seminaarityöskentely 1op
- Kontaktiopetusta 20h: Luentoja/suurryhmäopetusta 9h ja pienryhmätyöskentelyä 11 h
- Harjoittelukouluun tutustuminen ja sen yhteydessä toteutettava tehtävä 8h
LKAS1102-2 Tehtävät harjoitteluun liittyen 1op
Itsenäistä yhteisöllistä ja yksilöllistä työskentelyä 25h:
- Havainnointi- ja raportointitehtävät harjoittelun aikana:
lapsen yksilöllinen kehitys (yksilötehtävä) ja luokan ryhmädynamiikka (ryhmätehtävä)
- Yksilöllinen työskentely: Pedagoginen portfolio (Ihmiskäsitys ja oman toiminnan reflektointi
orientoivassa harjoittelussa)
Accomplishment methods
- Aktiivinen osallistuminen suur- ja pienryhmätyöskentelyyn
- Annettujen tehtävien suorittaminen
- Videoinnin käyttö ja soveltaminen (VEO)
- Pedagogisen portfolion laatiminen harjoittelunaikaista harjoittelu- ja reflektiopäiväkirjaa ja
kirjallisuutta hyödyntäen sekä kasvatustieteellisen kirjoittamisen tapaa harjoitellen.
Content
- Lapsen kehityksen yleiset ja yksilölliset piirteet
- Oppilas osana luokka- ja kouluyhteisöä
- Opettajan pedagoginen toiminta ja opetustilanteiden suunnittelu
- Etnografinen tutkimus: Havainnointi aineistonkeruumenetelmänä
- Oman opettajuuden reflektointi
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty (vähintään arvosanalla 3):
- Kaikkien opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien hyväksytty suorittaminen
- Kaikkien opintojaksolle asetettujen osaamistavoitteiden saavuttaminen
Hylätty:
- Opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien suorittamatta jääminen
- Yhden tai useamman opintojaksolle asetetun osaamistavoitteen saavuttamatta jääminen
Qualifications
- Aktiivinen osallistuminen LYLE0207 Yliopisto-opintoihin orientoituminen -opintojakson
työskentelyyn.
- Suoritetaan yhtä aikaa LKAS1103 Orientoiva harjoittelu -opintojakson kanssa