Skip to main content

Multidisciplinary projects (0cr)

Code: LAPE2030-3001

General information


Enrollment
08.08.2022 - 18.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.10.2022 - 01.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
0 cr
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 75
Degree programmes
Class Teacher Education
Teachers
Ulla Kemi
Outi Kyrö-Ämmälä
Reetta Pahtaja
Scheduling groups
Ryhmä A (Size: 22 . Open UAS : 0.)
Ryhmä B (Size: 22 . Open UAS : 0.)
Ryhmä C (Size: 22 . Open UAS : 0.)
Ryhmä D LUKA (Size: 22 . Open UAS : 0.)
Small groups
Ryhmä A
Ryhmä B
Ryhmä C
Ryhmä D LUKA
Course
LAPE2030

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa
- hahmottaa kokonaisuuksia ja jäsentää tietoa todellisuuteen ja ympäröivään maailmaan kuuluvaksi
sekä tiedonala- että ilmiölähtöisesti
- hyödyntää ja yhdistää eri tiedonalojen ja oppiaineiden lähestymistapoja, sisältöjä ja menetelmiä
- suunnitella ja saa valmiuksia monialaisen oppimiskokonaisuuden toteuttamiseen harjoittelussaan
yhteisopettajuutena laaja-alaista osaamista edistäen
- hahmottaa kodin- ja koulun välisiä kasvatuskumppanuuden mahdollisuuksia
- tunnistaa ryhmänhallinnan keinoja
- kuvailla fenomenologisen tutkimusotteen metodologiset erityispiirteet
- työskennellä aktiivisena osallistujana opiskelija- ja opettajayhteisössä
- analysoida toimintaansa ja työskentelyään opettajana kriittisen reflektion tasolla

Execution methods

Suurryhmäopetusta 7h
Pienryhmätyöskentelyä 5h
Monialaisen projektisuunnitelman kokoaminen yhteisopettajuutena (projektiopintojen pohjalta) 2h

Itsenäistä yhteisöllistä ja yksilöllistä työskentelyä harjoitteluun liittyen 12h:
- Fenomenologian raportti
- Pedagoginen portfolio: tietokäsitys ja oman toiminnan reflektointi monialaisessa harjoittelussa

Accomplishment methods

- Aktiivinen osallistuminen suur- ja pienryhmätyöskentelyyn
- Annettujen tehtävien suorittaminen
- Videoinnin käyttö ja soveltaminen (VEO)
- Pedagogisen portfolion laatiminen harjoittelun aikaista harjoittelu- ja refektiopäiväkirjaa sekä
kirjallisuutta hyödyntäen ja kasvatustieteellistä kirjoittamisen tapaa harjoitellen

Content

- Tiedonala- ja ilmiölähtöisyys opetuksessa
- Monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelu
- Työrauha luokkaan teemaan liittyvä ennakkotehtävä
- Fenomenologinen tutkimus tutkivan opettajan työotteena
- Pedagoginen portfolio: tietokäsitys ja oman opettajuuden kriittinen reflektointi monialaisessa
harjoittelussa

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty (vähintään arvosanalla 3):
- Kaikkien opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien hyväksytty suorittaminen
- Kaikkien opintojaksolle asetettujen osaamistavoitteiden saavuttaminen

Hylätty:
- Opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien suorittamatta jättäminen
- Yhden tai useamman opintojaksolle asetetun osaamistavoitteen saavuttamatta jättäminen

Further information

Opintojakso suoritetaan yhtä aikaa LAPE0022 Monialainen harjoittelu -opintojakson kanssa.
Pienryhmäharjoitusten osalta ilmoittaudu ryhmiin A, B, C tai D.
HUOM! D-ryhmä on vain LUKA-opiskelijoiden ryhmä.

Go back to top of page