Siirry suoraan sisältöön

Monialaisten projektien kokoava osa (0op)

Toteutuksen tunnus: LAPE2030-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.08.2022 - 18.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.10.2022 - 01.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
0 op
Yksikkö
Kasvatustieteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 75
Koulutus
Luokanopettajan koulutusohjelma
Opettajat
Ulla Kemi
Outi Kyrö-Ämmälä
Reetta Pahtaja
Ajoitusryhmät
Ryhmä A (Koko: 22 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmä B (Koko: 22 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmä C (Koko: 22 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmä D LUKA (Koko: 22 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Ryhmä A
Ryhmä B
Ryhmä C
Ryhmä D LUKA
Opintojakso
LAPE2030

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa kokonaisuuksia ja jäsentää tietoa todellisuuteen ja ympäröivään maailmaan kuuluvaksi
sekä tiedonala- että ilmiölähtöisesti
- hyödyntää ja yhdistää eri tiedonalojen ja oppiaineiden lähestymistapoja, sisältöjä ja menetelmiä
- suunnitella ja saa valmiuksia monialaisen oppimiskokonaisuuden toteuttamiseen harjoittelussaan
yhteisopettajuutena laaja-alaista osaamista edistäen
- hahmottaa kodin- ja koulun välisiä kasvatuskumppanuuden mahdollisuuksia
- tunnistaa ryhmänhallinnan keinoja
- kuvailla fenomenologisen tutkimusotteen metodologiset erityispiirteet
- työskennellä aktiivisena osallistujana opiskelija- ja opettajayhteisössä
- analysoida toimintaansa ja työskentelyään opettajana kriittisen reflektion tasolla

Toteutustavat

Suurryhmäopetusta 7h
Pienryhmätyöskentelyä 5h
Monialaisen projektisuunnitelman kokoaminen yhteisopettajuutena (projektiopintojen pohjalta) 2h

Itsenäistä yhteisöllistä ja yksilöllistä työskentelyä harjoitteluun liittyen 12h:
- Fenomenologian raportti
- Pedagoginen portfolio: tietokäsitys ja oman toiminnan reflektointi monialaisessa harjoittelussa

Suoritustavat

- Aktiivinen osallistuminen suur- ja pienryhmätyöskentelyyn
- Annettujen tehtävien suorittaminen
- Videoinnin käyttö ja soveltaminen (VEO)
- Pedagogisen portfolion laatiminen harjoittelun aikaista harjoittelu- ja refektiopäiväkirjaa sekä
kirjallisuutta hyödyntäen ja kasvatustieteellistä kirjoittamisen tapaa harjoitellen

Sisältö

- Tiedonala- ja ilmiölähtöisyys opetuksessa
- Monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelu
- Työrauha luokkaan teemaan liittyvä ennakkotehtävä
- Fenomenologinen tutkimus tutkivan opettajan työotteena
- Pedagoginen portfolio: tietokäsitys ja oman opettajuuden kriittinen reflektointi monialaisessa
harjoittelussa

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty (vähintään arvosanalla 3):
- Kaikkien opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien hyväksytty suorittaminen
- Kaikkien opintojaksolle asetettujen osaamistavoitteiden saavuttaminen

Hylätty:
- Opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien suorittamatta jättäminen
- Yhden tai useamman opintojaksolle asetetun osaamistavoitteen saavuttamatta jättäminen

Lisätiedot

Opintojakso suoritetaan yhtä aikaa LAPE0022 Monialainen harjoittelu -opintojakson kanssa.
Pienryhmäharjoitusten osalta ilmoittaudu ryhmiin A, B, C tai D.
HUOM! D-ryhmä on vain LUKA-opiskelijoiden ryhmä.

Siirry alkuun