Project expertise (5 cr)
Code: K701SL54OJ-19009
General information
- Enrollment
- 03.10.2022 - 22.03.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.03.2023 - 30.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
- Teacher in charge
- Martti Ainonen
- Groups
-
KA71S21S_2omikoulutus 2 (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2021
- Course
- K701SL54OJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus verkossa ja luokkatilassa vahvistetun työsuunnitelman mukaisesti sekä Moodle alustalla työskentelyä toteutuksen aikana.
Toteutuksen päätteeksi kirjallisen työn "Projektisuunnitelma" palautus.
Objective
Learning objectives:
The student
- is aware of development needs in social services and acquires skills and methods for developing the services
- learns to view project activities as a form of development work
- is familiar with the project organisation as a structure and can plan, carry out and manage different kinds of development projects
- is familiar with the various regional, national and international financing models of projects and understands the key principles and methods of project financial management
Contents:
- Project as a concept and work method
- Project work and activities as a tool for developing client work and services
- Different regional, national and international development projects and their financing sources and models
- Project control and management methods and tools
- Project life-cycle thinking, resource and schedule management
- Need-based planning, implementation, reporting, monitoring, assessment and finishing of projects and project-like work
Content
Tieto puuttuu
Location and time
13.3.-31.5.2023. Kemi
Materials
Moodle alustalla oleva opetusmateriaali sekä aiheeseen liittyvä kirjallisuus ja nettilähteet:.
Innokylä: https://www.innokyla.fi
Mäntyneva, Mikko (2016) Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen. Kauppakamari
Paasivaara Leena, Suhonen Marjo & Virtanen Petri 2011. Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa. Tietosanoma.
Pelin, R. (2011). Projektihallinnan käsikirja (7. uud. p.). Helsinki.
Silfverberg Paul (2007) IDEASTA PROJEKTIKSI. Projektinvetäjän käsikirja (2007) Edita publishing oy.
Projekti-instituutti: https://www.projekti-instituutti.fi
STEA. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (2017). Hakuopas.
Suopajärvi Leena (2013) Opas projektiarviointiin. Lapin yliopisto.
Teaching methods
Yksilö-, pari- ja ryhmätehtäviä toteutuksen aikana. Yksilöllinen työskentely ja yhteistoiminnallinen oppiminen, aktivoivia kirjoitustehtäviä, ryhmäkeskusteluja sekä oheislukemistojen hyödyntämistä. Tehtäviä ja työskentelyä myös Moodle alustaa hyödyntäen.
Opiskelija saa palautetta toteutuksen aikana tehtävistään muilta opiskelijoilta ja opettajalta. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja lopuksi tehtävä itsenäinen kirjallinen työ "Projektisuunnitelma" 0-5 annettujen arviointikriteereiden mukaisesti.
Läsnäolovelvoite 80%. Oppimistehtävien tekeminen ja työskentely Moodle alustalla vaativat aktiívista läsnäoloa ja ne tukevat itsenäisen tehtävän suorittamista.
Employer connections
Mahdollisuuksien mukaan opiskelija voi tehdä projektisuunnitelman organisaatiolle, jossa on työssä tai työharjoittelussa.
Exam schedules
Osasuorituksia ja tehtäviä tehdään opintojakson toteutuksen aikana ja ne palvelevat kirjallisen lopputyön "Projektisuunnitelma" laatimista, mikä palautetaan toteutuksen lopussa.
International connections
Ei
Completion alternatives
AHOT-prosessin kautta hyväksilukuja saaneiden kanssa voidaan sopia osasuorituksista.
Student workload
Toteutuksen aikana tehdään erilaisia oppimistehtäviä yksin, parityönä ja ryhmissä ja Moodle alustaa hyödyntäen. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty. Näiden tehtävien laajuus opiskelijan työnä vastaa noin 2 op työtä.
Jakson lopuksi palautetaan itsenäinen oppimistehtävä. Sen laajuus opiskelijan työnä on noin 3 opintopistettä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2):
The student knows and can identify some principles of project-like development work and can identify social services development needs.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4):
The student has mastered the principles of project-like development work and can plan projects based on development needs.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5):
The student can utilise and apply project-like development work in professional activities.
Qualifications
NULL
Further information
Prosessin aikainen arviointi toteutuksen aikana vertaispalautteena muilta opiskelijoilta ja opettajalta sekä suullisesti että kirjallisesti. Oppimistehtävien arviointi ja palaute hyväksytty/hylätty.
Itsenäisen oppimistehtävän arviointi 0-5 annetujen arviointikriteeiden mukaisesti.