Skip to main content

Social policy of social services in digital society (5cr)

Code: YAMK086-3002

General information


Enrollment
14.03.2022 - 15.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.09.2022 - 20.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
K701YL Degree Programme in Social Services
Teachers
Timo Marttala
Leena Viinamäki
Groups
K71Y21S
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Course
YAMK086

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee welfare mix –hyvinvointipalveluiden tuottamisen mallin sekä osaa soveltaa digiajan kansallista sosiaali- ja terveyspolitiikan strategiaa yms. dokumentteja kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija tiedostaa keskeisen sosiaali- ja terveyspalveluja koskevan lainsäädännön asettamat reunaehdot kansalais- ja aluelähtöiselle kehittämiselle.

Execution methods

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta 3 pv:
- 14.-15.9.2022 (ke-to)
- 13.10.2022 (to)

Accomplishment methods

Lähiopetukseen osallistuminen sekä itsenäinen opiskelu tehtävien suorittamiseksi. Noin 15‒20 tekstisivun (pl. kansisivu, sisällyssivu ja lähdeluettelon sivut) mittainen essee Lapin amk:n opinnäytetyöohjeen esittämisteknisten ohjeiden mukaan.

Content

Opiskelija ymmärtää hyvinvointipalveluiden asemoitumisen osaksi hyvinvointipoliittista strategista päätöksentekoa. Hän osaa arvioida welfare mix -hyvinvointipalveluiden tuottamisen mallissa promotiivisen, preventiivisen, korjaavan ja ylläpitävän digiajan sosiaalialan kehittämistyön mahdollisuuksia kansalais- ja aluelähtöisestä näkökulmasta.

Location and time

Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti:
14.−15.9.2022 (ke−to) klo 8.30-15.30
13.10.2022 (to) klo 8.30-15.30

Materials

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Teaching methods

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija:
- ymmärtää hyvinvointipalvelut osana digiajan hyvinvointipoliittista sosiaalialan strategista päätöksentekoa
- tiedostaa sosiaali- ja terveyspalveluja koskevan lainsäädännön asettamat reunaehdot
- ymmärtää digiajan welfare mix -hyvinvointipalveluiden tuottamisen mallissa promotiivisen, preventiivisen, korjaavan ja ylläpitävän sosiaalialan kehittämistyön erilaiset tehtävät
- tiedostaa kansallisten ja kansainvälisten hyvinvointipoliittisten dokumenttien merkityksen digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisessä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija:
- huomioi digiajan hyvinvointipoliittisen strategisen päätöksenteon merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- huomioi sosiaali- ja terveyspalveluja koskevan lainsäädännön asettamat reunaehdot hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- huomioi digiajan welfare mix -hyvinvointipalveluiden tuottamisen mallissa promotiivisen, preventiivisen, korjaavan ja ylläpitävän sosiaalialan kehittämistyön erilaiset tehtävät
- hyödyntää kansallisten ja kansainvälisten digiajan hyvinvointipoliittisten dokumenttien merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisessä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija:
- soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden strategisen päätöksenteon merkityksen digiajan sosiaalialan kehittämisessä
- reflektoi ja kehittää digitalisoituvaa toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden sosiaali- ja terveyspalveluja koskevan lainsäädännön asettamat reunaehdot hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti digiajan welfare mix -hyvinvointi-palveluiden tuottamisen mallissa promotiivisen, preventiivisen, korjaavan ja ylläpitävän sosiaalialan kehittämistyön erilaiset tehtävät
- arvioi onnistuneesti työssään kansallisten ja kansainvälisten digiajan hyvinvointipoliittisten dokumenttien merkityksen hyvinvointipalveluiden kehittämisessä.

Go back to top of page