Development of Customeroriented Health Services (5cr)
Code: YAMK035-3002
General information
- Enrollment
- 01.08.2022 - 21.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.08.2022 - 04.11.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 35
- Teachers
- Tuulikki Keskitalo
- Sirkka Saranki-Rantakokko
- Teacher in charge
- Tuulikki Keskitalo
- Groups
-
R72Y22SLeadership and Development of Health Care Services, autumn 2022
- Course
- YAMK035
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)
Kontaktipäivien väliin ajoittuu itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.
Objective
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteita sekä arvioida ja kehit-tää niitä asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa asiakaslähtöistä ja moniammatillista toimintakulttuuria terveydenhuollon erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta viestinnässä ja hallitsee erilaisia tiedonhakumenetelmiä hankkiessaan, käsitellessään ja arvioidessaan tietoa.
Content
- asiakaslähtöisyys terveydenhuollossa
- sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmä
- palvelujen integraatio
- monitoimijuus
- digitaalinen viestintä
- palvelujen kehittäminen
- tiedonhakumenetelmät
Location and time
Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)
*Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
Teaching methods
Monimuoto-opinnot: monimuoto-opetus, itsenäinen opiskelu.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä, joka vastaa noin 130 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää sekä kontaktipäivien välillä itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2: Opiskelija
- valitsee ja soveltaa teorioita ja malleja asiakaslähtöisesti käytännön kehittämistoimin-nassa
- löytää perusteltuja ratkaisumalleja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteisiin
- hakee oman alan tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan tietolähteiden luotetta-vuutta
- viestii selkeästi ja johdonmukaisesti digitaalista viestintää hyödyntäen
- koordinoi ja edistää tavoitteellista monitoimijuutta ja toimii eettisten standardien mukai-sesti
Assessment criteria, good (3)
3-4: Opiskelija
- arvioi ja hyödyntää tietoa monialaisesti ja kriittisesti asiakaslähtöisten palvelujen kehit-tämiseksi.
- toimii sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä yrittäjämäisesti työskennellen tiiviissä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.
- viestii asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä asiantuntevasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja sen ulkopuolisten toimijoiden kanssa.
- osaa toimia vastuullisesti ja itsenäisesti monitoimijaisessa yhteisössä sekä johtaa ja ke-hittää ryhmän toimintaa tavoitteellisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
5: Opiskelija
- yhdistää kriittisesti tieteellistä ja käytännön tietoa käyttäen monialaista ja monipuolista lähdeaineistoa asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- luo johdonmukaisen ja relevantin viitekehyksen tuoden lisäarvoa olemassa olevaan tie-toon asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- ratkaisee tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti vaativia sosiaali- ja terveyspalveluiden ongel-mia ja luo niihin uusia ratkaisumalleja.
- viestii ja vaikuttaa asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja oman alansa ulkopuolisissa verkostoissa.
- toimii yrittäjämäisesti ennakoiden toimintaympäristön muutoksia.
- toimii proaktiivisesti monitoimijaisissa verkostoissa sekä luo ja ylläpitää verkostoja.