Skip to main content

Development of Customeroriented Health Services (5cr)

Code: YAMK035-3002

General information


Enrollment
01.08.2022 - 21.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 04.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 35
Teachers
Tuulikki Keskitalo
Sirkka Saranki-Rantakokko
Teacher in charge
Tuulikki Keskitalo
Groups
R72Y22S
Leadership and Development of Health Care Services, autumn 2022
Course
YAMK035

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)

Kontaktipäivien väliin ajoittuu itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.

Objective

Opiskelija osaa tunnistaa sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteita sekä arvioida ja kehit-tää niitä asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa asiakaslähtöistä ja moniammatillista toimintakulttuuria terveydenhuollon erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta viestinnässä ja hallitsee erilaisia tiedonhakumenetelmiä hankkiessaan, käsitellessään ja arvioidessaan tietoa.

Content

- asiakaslähtöisyys terveydenhuollossa
- sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmä
- palvelujen integraatio
- monitoimijuus
- digitaalinen viestintä
- palvelujen kehittäminen
- tiedonhakumenetelmät

Location and time

Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)

*Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa

Teaching methods

Monimuoto-opinnot: monimuoto-opetus, itsenäinen opiskelu.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä, joka vastaa noin 130 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää sekä kontaktipäivien välillä itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2: Opiskelija
- valitsee ja soveltaa teorioita ja malleja asiakaslähtöisesti käytännön kehittämistoimin-nassa
- löytää perusteltuja ratkaisumalleja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteisiin
- hakee oman alan tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan tietolähteiden luotetta-vuutta
- viestii selkeästi ja johdonmukaisesti digitaalista viestintää hyödyntäen
- koordinoi ja edistää tavoitteellista monitoimijuutta ja toimii eettisten standardien mukai-sesti

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija
- arvioi ja hyödyntää tietoa monialaisesti ja kriittisesti asiakaslähtöisten palvelujen kehit-tämiseksi.
- toimii sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä yrittäjämäisesti työskennellen tiiviissä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.
- viestii asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä asiantuntevasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja sen ulkopuolisten toimijoiden kanssa.
- osaa toimia vastuullisesti ja itsenäisesti monitoimijaisessa yhteisössä sekä johtaa ja ke-hittää ryhmän toimintaa tavoitteellisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija
- yhdistää kriittisesti tieteellistä ja käytännön tietoa käyttäen monialaista ja monipuolista lähdeaineistoa asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- luo johdonmukaisen ja relevantin viitekehyksen tuoden lisäarvoa olemassa olevaan tie-toon asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- ratkaisee tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti vaativia sosiaali- ja terveyspalveluiden ongel-mia ja luo niihin uusia ratkaisumalleja.
- viestii ja vaikuttaa asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja oman alansa ulkopuolisissa verkostoissa.
- toimii yrittäjämäisesti ennakoiden toimintaympäristön muutoksia.
- toimii proaktiivisesti monitoimijaisissa verkostoissa sekä luo ja ylläpitää verkostoja.

Go back to top of page