Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisten terveyspalveluiden kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: YAMK035-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 21.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.08.2022 - 04.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 35
Opettajat
Tuulikki Keskitalo
Sirkka Saranki-Rantakokko
Vastuuopettaja
Tuulikki Keskitalo
Ryhmät
R72Y22S
Terveyspalveluiden johtaminen ja kehittäminen, syksy 2022
Opintojakso
YAMK035

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)

Kontaktipäivien väliin ajoittuu itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteita sekä arvioida ja kehit-tää niitä asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa asiakaslähtöistä ja moniammatillista toimintakulttuuria terveydenhuollon erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta viestinnässä ja hallitsee erilaisia tiedonhakumenetelmiä hankkiessaan, käsitellessään ja arvioidessaan tietoa.

Sisältö

- asiakaslähtöisyys terveydenhuollossa
- sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmä
- palvelujen integraatio
- monitoimijuus
- digitaalinen viestintä
- palvelujen kehittäminen
- tiedonhakumenetelmät

Aika ja paikka

Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)

*Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa

Opetusmenetelmät

Monimuoto-opinnot: monimuoto-opetus, itsenäinen opiskelu.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä, joka vastaa noin 130 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää sekä kontaktipäivien välillä itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- valitsee ja soveltaa teorioita ja malleja asiakaslähtöisesti käytännön kehittämistoimin-nassa
- löytää perusteltuja ratkaisumalleja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteisiin
- hakee oman alan tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan tietolähteiden luotetta-vuutta
- viestii selkeästi ja johdonmukaisesti digitaalista viestintää hyödyntäen
- koordinoi ja edistää tavoitteellista monitoimijuutta ja toimii eettisten standardien mukai-sesti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- arvioi ja hyödyntää tietoa monialaisesti ja kriittisesti asiakaslähtöisten palvelujen kehit-tämiseksi.
- toimii sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä yrittäjämäisesti työskennellen tiiviissä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.
- viestii asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä asiantuntevasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja sen ulkopuolisten toimijoiden kanssa.
- osaa toimia vastuullisesti ja itsenäisesti monitoimijaisessa yhteisössä sekä johtaa ja ke-hittää ryhmän toimintaa tavoitteellisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- yhdistää kriittisesti tieteellistä ja käytännön tietoa käyttäen monialaista ja monipuolista lähdeaineistoa asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- luo johdonmukaisen ja relevantin viitekehyksen tuoden lisäarvoa olemassa olevaan tie-toon asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- ratkaisee tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti vaativia sosiaali- ja terveyspalveluiden ongel-mia ja luo niihin uusia ratkaisumalleja.
- viestii ja vaikuttaa asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja oman alansa ulkopuolisissa verkostoissa.
- toimii yrittäjämäisesti ennakoiden toimintaympäristön muutoksia.
- toimii proaktiivisesti monitoimijaisissa verkostoissa sekä luo ja ylläpitää verkostoja.

Siirry alkuun