Asiakaslähtöisten terveyspalveluiden kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: YAMK035-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2022 - 21.08.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.08.2022 - 04.11.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 35
- Opettajat
- Tuulikki Keskitalo
- Sirkka Saranki-Rantakokko
- Vastuuopettaja
- Tuulikki Keskitalo
- Ryhmät
- 
                        R72Y22STerveyspalveluiden johtaminen ja kehittäminen, syksy 2022
- Opintojakso
- YAMK035
Arviointiasteikko
H-5
                    
Sisällön jaksotus
Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)
Kontaktipäivien väliin ajoittuu itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.
                    
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteita sekä arvioida ja kehit-tää niitä asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa asiakaslähtöistä ja moniammatillista toimintakulttuuria terveydenhuollon erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta viestinnässä ja hallitsee erilaisia tiedonhakumenetelmiä hankkiessaan, käsitellessään ja arvioidessaan tietoa.
                    
Sisältö
-	asiakaslähtöisyys terveydenhuollossa 
-	sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmä
-	palvelujen integraatio 
-	monitoimijuus
-	digitaalinen viestintä 
-	palvelujen kehittäminen 
-	tiedonhakumenetelmät
                    
Aika ja paikka
Kontaktipäivät:
22.8.2022 klo 9-15: opintojakson orientaatio (Teams / Zoom)
6.10.2022 klo 10-16: opintojakson loppuseminaari (lähitapaaminen)
*Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
                    
Opetusmenetelmät
Monimuoto-opinnot: monimuoto-opetus, itsenäinen opiskelu.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä, joka vastaa noin 130 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää sekä kontaktipäivien välillä itsenäistä ja yhteisöllistä opiskelua.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija 
-	valitsee ja soveltaa teorioita ja malleja asiakaslähtöisesti käytännön kehittämistoimin-nassa 
-	löytää perusteltuja ratkaisumalleja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteisiin
-	hakee oman alan tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan tietolähteiden luotetta-vuutta
-	viestii selkeästi ja johdonmukaisesti digitaalista viestintää hyödyntäen
-	koordinoi ja edistää tavoitteellista monitoimijuutta ja toimii eettisten standardien mukai-sesti
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija 
-	arvioi ja hyödyntää tietoa monialaisesti ja kriittisesti asiakaslähtöisten palvelujen kehit-tämiseksi. 
-	toimii sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä yrittäjämäisesti työskennellen tiiviissä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa. 
-	viestii asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä asiantuntevasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja sen ulkopuolisten toimijoiden kanssa. 
-	osaa toimia vastuullisesti ja itsenäisesti monitoimijaisessa yhteisössä sekä johtaa ja ke-hittää ryhmän toimintaa tavoitteellisesti.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
-	yhdistää kriittisesti tieteellistä ja käytännön tietoa käyttäen monialaista ja monipuolista lähdeaineistoa asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi. 
-	luo johdonmukaisen ja relevantin viitekehyksen tuoden lisäarvoa olemassa olevaan tie-toon asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi. 
-	ratkaisee tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti vaativia sosiaali- ja terveyspalveluiden ongel-mia ja luo niihin uusia ratkaisumalleja. 
-	viestii ja vaikuttaa asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja oman alansa ulkopuolisissa verkostoissa. 
-	toimii yrittäjämäisesti ennakoiden toimintaympäristön muutoksia. 
-	toimii proaktiivisesti monitoimijaisissa verkostoissa sekä luo ja ylläpitää verkostoja.
                    
