Siirry suoraan sisältöön

Liikunnan ja terveystiedon projektiosa (1op)

Toteutuksen tunnus: LAPE0630-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.11.2021 - 08.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.03.2022 - 27.04.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kasvatustieteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Ari Kunnari
Mikko Ojanaho
Ajoitusryhmät
R1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
R2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
R3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
R4 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
R5 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
R1
R2
R3
R4
R5
Opintojakso
LAPE0630

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija
• perehtyy ja hallitsee fyysisen toimintakyvyn palaute- ja seurantajärjestelmän (Move!) mittariston ja mittaamisen
• ymmärtää mittaustulosten pedagogisen merkityksen ja käyttötarkoituksen oppilaan hyvinvointia edistämässä
• ymmärtää alakoulun ympäristöopin terveystiedon sisällön fyysisen toimintakyvyn kehittämisen ja oppilaan terveysosaamisen näkökulmasta
• osaa valmistella alakoulun opetukseen oppimis- ja opetustuokioita mittausten tuloksia ja terveystiedon sisältöjä soveltaen

Toteutustavat

Suurryhmäopetus 4 h, harjoitukset 6 h (+ 1,5h Monilaisten projektien kokoava osuus)

Itsenäinen yksilötyöskentely 7 h: (terveystiedon osuuden hahmottaminen projektia varten, oppitunnin ja materiaalin suunnittelu tulosten ja terveystiedon ainesten pohjalta)

Itsenäinen pienryhmätyöskentely 8 h: (fyysisen toimintakyvyn mittariston rakentaminen ja oppitunnin ja materiaalin suunnittelu tulosten ja terveystiedon ainesten pohjalta ja toteutuksen suunnittelu vertaisryhmälle)

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoituksiin sekä ryhmätehtäviin sekä itsenäinen työskentely.

Sisältö

• fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmä Move!
• luokkien 1-6 ympäristöopin terveystiedon sisältö fyysisen toimintakyvyn edistäjänä
• opetustuokioiden ja oppimateriaalin suunnittelu pienryhmätyöskentelynä

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

hylätty:
Opetusmateriaalien ja opetustuokioiden kirjalliset suoritukset ovat suppeita, pintapuolisia tai vastaavat heikosti tehtävänantoa. Niissä tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Taidoissa soveltaa terveystiedon sisältöjä fyysisen toimintakyvyn kehittämiseksi on paljon puutteita.


hyväksytty:
Opetusmateriaalien ja opetustuokioiden kirjalliset suoritukset vastaavat tehtävänantoa, osoittavat ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella sekä itsenäistä tiedonhankintakykyä. Opiskelija osaa soveltaa terveystiedon sisältöjä fyysisen toimintakyvyn kehittämiseksi.

Siirry alkuun