Skip to main content

Liikunnan ja terveystiedon projektiosa (1cr)

Code: LAPE0630-3001

General information


Enrollment
15.11.2021 - 08.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.03.2022 - 27.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Teachers
Ari Kunnari
Mikko Ojanaho
Scheduling groups
R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
R4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
R5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Harjoitusryhmä 3
Harjoitusryhmä 4
Harjoitusryhmä 5
Course
LAPE0630

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija
• perehtyy ja hallitsee fyysisen toimintakyvyn palaute- ja seurantajärjestelmän (Move!) mittariston ja mittaamisen
• ymmärtää mittaustulosten pedagogisen merkityksen ja käyttötarkoituksen oppilaan hyvinvointia edistämässä
• ymmärtää alakoulun ympäristöopin terveystiedon sisällön fyysisen toimintakyvyn kehittämisen ja oppilaan terveysosaamisen näkökulmasta
• osaa valmistella alakoulun opetukseen oppimis- ja opetustuokioita mittausten tuloksia ja terveystiedon sisältöjä soveltaen

Execution methods

Suurryhmäopetus 4 h, harjoitukset 6 h (+ 1,5h Monilaisten projektien kokoava osuus)

Itsenäinen yksilötyöskentely 7 h: (terveystiedon osuuden hahmottaminen projektia varten, oppitunnin ja materiaalin suunnittelu tulosten ja terveystiedon ainesten pohjalta)

Itsenäinen pienryhmätyöskentely 8 h: (fyysisen toimintakyvyn mittariston rakentaminen ja oppitunnin ja materiaalin suunnittelu tulosten ja terveystiedon ainesten pohjalta ja toteutuksen suunnittelu vertaisryhmälle)

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoituksiin sekä ryhmätehtäviin sekä itsenäinen työskentely.

Content

• fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmä Move!
• luokkien 1-6 ympäristöopin terveystiedon sisältö fyysisen toimintakyvyn edistäjänä
• opetustuokioiden ja oppimateriaalin suunnittelu pienryhmätyöskentelynä

Assessment criteria, approved/failed

hylätty:
Opetusmateriaalien ja opetustuokioiden kirjalliset suoritukset ovat suppeita, pintapuolisia tai vastaavat heikosti tehtävänantoa. Niissä tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Taidoissa soveltaa terveystiedon sisältöjä fyysisen toimintakyvyn kehittämiseksi on paljon puutteita.


hyväksytty:
Opetusmateriaalien ja opetustuokioiden kirjalliset suoritukset vastaavat tehtävänantoa, osoittavat ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella sekä itsenäistä tiedonhankintakykyä. Opiskelija osaa soveltaa terveystiedon sisältöjä fyysisen toimintakyvyn kehittämiseksi.

Go back to top of page