Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä (2op)
Toteutuksen tunnus: RE72004-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.08.2021 - 19.09.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.10.2021 - 09.11.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 200
- Opettajat
- Tiina Pekkala
- Marko Vatanen
- Ryhmät
-
RE72U21SMonialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä -erikoistumiskoulutus syksy 2021
- Opintojakso
- RE72004
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmät
Sähköisten sote-palvelujen asiointipalvelut ja asiakaslähtöisyys
Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
Tulevaisuuden sähköiset ja monialaiset palvelupolut
Tavoitteet
Opiskeltuaan sosiaali –ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija
on asiantuntija monialaisesta roolista käsin ja osaa
- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan
lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja
terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä
roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on
palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja
virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa
Opetusmenetelmät
Aloitus,- ja päätös- webinaari
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely Moodlessa
Tehtävä - palvelupolun kehittäminen ja laatiminen sähköisistä sosiaali- ja terveyspalveluista
Lisätiedot
Asiakaslähtöisellä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaamisella sähköisissä ympäristöissä tarkoitetaan ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön. Ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa omassa toimintaympäristössään.