Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä (2op)

Toteutuksen tunnus: RE72004-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.08.2021 - 19.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.10.2021 - 09.11.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 200
Opettajat
Tiina Pekkala
Marko Vatanen
Ryhmät
RE72U21S
Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä -erikoistumiskoulutus syksy 2021
Opintojakso
RE72004

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmät
Sähköisten sote-palvelujen asiointipalvelut ja asiakaslähtöisyys
Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
Tulevaisuuden sähköiset ja monialaiset palvelupolut

Tavoitteet

Opiskeltuaan sosiaali –ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija
on asiantuntija monialaisesta roolista käsin ja osaa
- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan
lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja
terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä
roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on
palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja
virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa

Opetusmenetelmät

Aloitus,- ja päätös- webinaari
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely Moodlessa
Tehtävä - palvelupolun kehittäminen ja laatiminen sähköisistä sosiaali- ja terveyspalveluista

Lisätiedot

Asiakaslähtöisellä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaamisella sähköisissä ympäristöissä tarkoitetaan ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön. Ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa omassa toimintaympäristössään.

Siirry alkuun