Skip to main content

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössä (2cr)

Code: RE72004-3001

General information


Enrollment
27.08.2021 - 19.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.10.2021 - 09.11.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Teachers
Tiina Pekkala
Marko Vatanen
Groups
RE72U21S
Multidisciplinary competencies in developing digital health and social care services -specialisation education
Course
RE72004

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmät
Sähköisten sote-palvelujen asiointipalvelut ja asiakaslähtöisyys
Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
Tulevaisuuden sähköiset ja monialaiset palvelupolut

Objective

Opiskeltuaan sosiaali –ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija
on asiantuntija monialaisesta roolista käsin ja osaa
- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan
lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja
terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä
roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on
palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja
virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa

Teaching methods

Aloitus,- ja päätös- webinaari
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely Moodlessa
Tehtävä - palvelupolun kehittäminen ja laatiminen sähköisistä sosiaali- ja terveyspalveluista

Further information

Asiakaslähtöisellä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaamisella sähköisissä ympäristöissä tarkoitetaan ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädännön. Ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa omassa toimintaympäristössään.

Go back to top of page