Siirry suoraan sisältöön

SOTEjohtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: YAMK053-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 15.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.09.2022 - 13.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 65
Koulutus
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Terveyspalvelujen johtaminen ja kehittäminen
Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
Opettajat
Tuulikki Keskitalo
Leena Viinamäki
Vastuuopettaja
Leena Viinamäki
Ryhmät
K71Y21S
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
R72Y21S
Terveyspalveluiden johtaminen ja kehittäminen, syksy 2021
K72Y21S
Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
Opintojakso
YAMK053

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan johtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistarpeiden näkökulmasta. Opiskelija tiedostaa paikallisen ja alueellisen sosiaali- ja terveysalan johtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistuksessa hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista. Opiskelija tiedostaa digitalisoituvien sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa.

Sisältö

Opiskelija ymmärtää sosiaali- ja terveysalan johtamisen merkityksen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamistarpeiden strategisesta näkökulmasta. Opiskelija osaa tarkastella sosiaali- ja terveyspalveluja tuottavien eri tahojen rooleja sosiaali- ja terveysalan johtamisessa welfare mix –hyvinvointipalveluiden tuottamisen mallissa. Opiskelija osaa arvioida digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden saatavuuden ja saavutettavuuden kysymyksiä sotejohtamisen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti:
16.9.2022 (pe) klo 8.30-16.00
14.10.2022 (pe) klo 8.30-16.00

Oppimateriaalit

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija:
- tunnistaa sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- ymmärtää paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- tiedostaa digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija:
- hallitsee sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- ottaa huomioon työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- analysoi työssään digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija:
- hallitsee ja soveltaa hyvin sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- kehittää työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- ennakoi tilanne- ja tapauskohtaisesti digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa

Siirry alkuun