SOTEjohtaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: YAMK053-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 14.03.2022 - 15.04.2022
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 16.09.2022 - 13.11.2022
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Lähiosuus
 - 1 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 4 op
 
- TKI-osuus
 - 4 op
 
- Toteutustapa
 - Monimuoto-opetus
 
- Yksikkö
 - Ylempi AMK-koulutus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 15 - 65
 
- Koulutus
 - Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
 - Terveyspalvelujen johtaminen ja kehittäminen
 - Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
 
- Opettajat
 - Tuulikki Keskitalo
 - Leena Viinamäki
 
- Vastuuopettaja
 - Leena Viinamäki
 
- Ryhmät
 - 
                        K71Y21SDigiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
 - 
                        R72Y21STerveyspalveluiden johtaminen ja kehittäminen, syksy 2021
 - 
                        K72Y21SDigitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
 
- Opintojakso
 - YAMK053
 
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan johtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistarpeiden näkökulmasta. Opiskelija tiedostaa paikallisen ja alueellisen sosiaali- ja terveysalan johtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistuksessa hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista. Opiskelija tiedostaa digitalisoituvien sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa.
                    
Sisältö
Opiskelija ymmärtää sosiaali- ja terveysalan johtamisen merkityksen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamistarpeiden strategisesta näkökulmasta. Opiskelija osaa tarkastella sosiaali- ja terveyspalveluja tuottavien eri tahojen rooleja sosiaali- ja terveysalan johtamisessa welfare mix –hyvinvointipalveluiden tuottamisen mallissa. Opiskelija osaa arvioida digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden saatavuuden ja saavutettavuuden kysymyksiä sotejohtamisen näkökulmasta.
                    
Aika ja paikka
Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti:
16.9.2022 (pe)  klo 8.30-16.00
14.10.2022 (pe) klo 8.30-16.00
                    
Oppimateriaalit
Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.
                    
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija:
- tunnistaa sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä 
- ymmärtää paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- tiedostaa digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija:
- hallitsee sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- ottaa huomioon työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- analysoi työssään digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija:
- hallitsee ja soveltaa hyvin sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- kehittää työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- ennakoi tilanne- ja tapauskohtaisesti digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa