Building Customer Relationships (10cr)
Code: T300BA64-3001
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 23.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.03.2022 - 27.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Kevätlukukausi 2022. Lapin AMK:n Tornion kampuksella,toteutus etä- ja hybridiopetuksena.
Lähiopetus etäopetuksena ja hybridiopetuksena (voi osallistua kampuksella tai etänä): Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut.
Lähiopetus alkaa viikolla 13 ja päättyy viikolla 20. Arvioinnit 4 viikkoa tehtävien palauttamisesta. Opiskelija voi antaa opintojaksopalautetta viikon 22 loppuun asti.
Lähiopetus klo 9:00-15:30 välisenä aikana.
Lähiopetuksen tarkempi aikataulutus ja jaottelu etä- ja hybridiopetukseen lukujärjestyksessä.
Minervan luokkatilat.
Materials
Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Paavola H. (2006): Asiakauskollisuuden jaetut merkitykset. Väitöskirja. Tampereen yliopisto.
Williams, D. (2014). Connected CRM: Implementing a big-data-driven, customer-centric business strategy. Hoboken, New Jersey: Wiley.
Chorianopoulos, A. (2015). Effective CRM Using Predictive Analytics. Wiley.
Komulainen M. (2018): Menesty digimarkkinoinnilla. Kauppakamari. (sähköpostimarkkinointiin liittyvät osuudet)
MUU MATERIAALI
Hubspot Academy -materiaalit
Hotjar Guides -materiaalit
Teaching methods
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Oppimisprojektien ja -tehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja niiden vertaispalautteen antaminen
Osa materiaaleista on englanniksi.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita.
Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta.
Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
Student workload
10 opintopistettä vastaa 270 tuntia opiskelijan työtä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa. Osaat kohdata asiakkaan suhteen alkuvaiheessa ja rakentaa suhdetta eteenpäin.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää asiakastietoa ja analysoida sitä liiketoiminnan kannalta järkevällä tavalla
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita. Osaat mitata kampanjoiden tuloksellisuutta. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä ennakoivasti asiakassuhteen eri vaiheet huomioiden. Osaat kohdata asiakkaita suhteen eri vaiheissa tuloksellisesti.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää ja analysoida asiakastietoa järkevällä, innovatiivisella ja ennakoivalla tavalla.
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita luovalla tavalla. Osaat mitata tuloksellisuutta ja kehittää kampanjoita sen perusteella. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.
Qualifications
NULL
Further information
EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (SUOSITUS)
Työvälineosaaminen
Markkinoinnin ja myynnin perusteet
Asiakaskokemus, ostaminen ja brändi myynnin perustana
Myynnin prosessit
Sisältömarkkinointi ja ansaittu media