Sisältömarkkinointi ja ansaittu media (10op)
Toteutuksen tunnus: T300BA63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2021 - 10.02.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.02.2022 - 29.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous T
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
- Opettajat
- Minttu Merivirta
- Anna-Maija Tapojärvi
- Vastuuopettaja
- Mika Saloheimo
- Ryhmät
-
T31L20STradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus),Tornio, syksy 2020
- Opintojakso
- T300BA63
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Sisältömarkkinointi
Markkinointi sosiaalisessa mediassa
Henkilöbrändäys
Tavoitteet
Ymmärrät inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta. Tunnistat myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot. Osaat suunnitella ja hyödyntää erilaisia sisältöjä osana myyntiä. Osaat hyödyntää brändiä tukevaa tarinallistamista. Osaat rakentaa henkilöbrändin ja hyödyntää sitä myynnissä. Osaat hyödyntää sosiaalista kuuntelua. Ymmärrät vaikuttajamarkkinoinnin periaatteet. Osaat kasvattaa ja ylläpitää verkostoja ja hyödyntää niitä sisällön löytämisessä, tuottamisessa ja levittämisessä. Osaat hyödyntää sisältöjen maksullista näkyvyyttä. Osaat mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta myynnin kannalta.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Kevätlukukausi 2022. Lapin AMK:n Tornion kampuksella,toteutus etä- ja hybridiopetuksena.
Lähiopetus etäopetuksena ja hybridiopetuksena (voi osallistua kampuksella tai etänä): Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut.
Lähiopetus alkaa viikolla 7 ja päättyy viikolla 13. Arvioinnit ja palaute 4 viikkoa tehtävien palauttamisesta.
Lähiopetuksen tarkempi aikataulutus ja jaottelu etä- ja hybridiopetukseen lukujärjestyksessä.
Minervan luokkatilat.
Oppimateriaalit
Opintojaksolla hyödynnetään sisältömarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Rummukainen, M., Hakola, I. & Hiila, I. (2019). Sisältömarkkinoinnin työkalut. Helsinki: Alma Talent.
Komulainen, M. (2018). Menesty digimarkkinoinnilla. Helsinki: Kauppakamari.
Sosiaaliseen mediaan liittyvä kirjallisuus: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/877789
Muu oppimateriaali täydentyy Moodleen
Opetusmenetelmät
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Osa materiaaleista on englanniksi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 opintopistettä vastaa 270 tuntia opiskelijan työtä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä
Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Tunnistat sisältöjen ja tarinallisuuden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat sisältöjen erilaisia muotoja ja niiden käyttökohteita markkinoinnissa.
Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Tunnistat henkilöbrändin merkityksen myyntityössä. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja ja tunnistat niiden hyödyntämisen periaatteet.
Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Ymmärrät vaikuttajamarkkinoinnin periaatteet ja tunnistat vaikuttajia. Tunnet maksullisen näkyvyyden mahdollisuudet sosiaalisessa mediassa. Tiedät sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen välineitä ja periaatteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä.
Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja ja hyödyntää niitä myynnissä.
Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat rakentaa heidän kanssaan yhteistyötä.
Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuutta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvioinnin kohde
Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä eri muodoissa luovalla ja kiinnostavalla tavalla.
Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja järjestelmällisesti ja hyödyntää niitä myynnissä tuloksellisesti.
Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat hyödyntää heitä markkinoinnissa. Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuuutta.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Opintojaksolle osallistumisen edellytyksenä on sosiaalisen median kanavien käyttö. Opintojaksolla hyödynnetään opiskelijoiden omia olemassa olevia kanavia työskentelyssä tai perustetaan uusi kanava opintojakson työskentelyä varten.
EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (SUOSITUS)
Työvälineosaaminen
Markkinoinnin ja myynnin perusteet
Asiakaskokemus, ostaminen ja brändi myynnin perustana
Visuaalisen markkinointisisällön luominen ja tuotanto