Visual Marketing Content Production (10cr)
Code: T300BA62-3001
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 27.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.01.2022 - 11.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Jari Penttinen
- Mika Saloheimo
- Panu Pohjola
- Teacher in charge
- Mika Saloheimo
- Course
- T300BA62
Evaluation scale
H-5
                    
Objective
Tieto puuttuu
                    
Content
Tieto puuttuu
                    
Location and time
Kevätlukukausi 2022. Lapin AMK:n Tornion kampuksella,toteutus etä- ja hybridiopetuksena.
Lähiopetus alkaa viikolla 2 ja päättyy viikolla 7. Arvioinnit ja palaute 4 viikkoa tehtävien palauttamisesta. Opiskelija voi antaa opintojaksopalautetta viikon 11 loppuun mennessä.
Lähiopetus etäopetuksena ja hybridiopetuksena (voi osallistua kampuksella tai etänä): Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut. 
Lähiopetus klo 9:00-15:30 välisenä aikana.
Lähiopetuksen tarkempi aikataulutus ja jaottelu etä- ja hybridiopetukseen lukujärjestyksessä.
Minervan luokkatilat.
                    
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään visuaalisen sisältömarkkinoinnin kirjallisuutta ja verkkoaineistoja sekä kuvallisen ilmaisun perusteiden kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Juha Pohjola: Ilme - visuaalisen identiteetin johtaminen
Stephen Gamble: Visual Content Marketing
Ekaterina Walter: The Power of Visual Storytelling
MUUT AINEISTOT
Canva Design School -aineistot verkossa
Canva Photography -aineistot verkossa
                    
Teaching methods
Ennakkotehtävä 3.1.-12.1.2022.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimisprojektien ja -tehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja niiden vertaispalautteen antaminen
Osa materiaaleista on englanniksi.
VALOKUVA JA VIDEO
Valokuvan osuus suoritetaan älypuhelimella tehdyillä valaistuilla ja käsitellyillä valokuvilla henkilöstä, tuotteesta ja tilasta. Kuvat toimitetaan pilvipalvelun yli.
Mobiilivideon osuus suoritetaan henkilöhaastattelulla joka on valaistu ja äänitetty ja leikattu. Video toimitetaan Youtube linkillä.
Lataa älypuhelimeesi Adobe Lightroom sekä Adobe Premiere Rush -mobiilisovellukset. Huolehdi että tallennustilaa on vähintään 16 Gb joko puhelimessa tai muistikorttina. Avaa Youtube tili itsellesi tätä varten.
Valokuvan ja videon osuuden kontaktikerrat
1.Kuvaus järjestelmäkameralla, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
2.Kuvaus älypuhelimella, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
3.Kuvakoot, sommittelu, tarinan kerronta kuvalla
4 Tuotekuvaus ja valaisu, äänitys, harjoituksia
5. Itsenäistä työskentelyä
6. Kuvankäsittely mobiililaittella ja tietokoneella,
kuvien varastointi ja toimitus eteenpäin.
VISUAALISEN MARKKINOINTIMATERIAALIN TUOTANTO JA MUOKKAAMINEN PC:
Tarvitset Windows, OsX tai Linux kannettavan, mihin sinulla on oikeudet asentaa tarvittavia työkaluohjelmistoja.
1) Visuaalisen sommittelun perusteet ja värioppi, typografian perusteet.
2) PC:n ilmaisohjelmat visuaalisen sisällön tuotantoon ja muokkaamiseen (ja niiden Adobe-vastineet)
3) Visuaalisen materiaalin muokkaaminen eri julkaisukanaviin -> värien hallinta, tekniset vaatimukset, mitat, resoluutio, tiedostomuodot jne.
4) Visuaalisuus osana brändiä, sopimukset + tekijänoikeudet viestintä- ja mainosmateriaalissa
5) Mitä tuottaa itse ja milloin ulkoistaa? Case study erilaisten aitojen yritysten kautta (In-house vai ostopalvelu)
                    
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. 
Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. 
Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
                    
Student workload
10 opintopistettä on n. 270 tuntia opiskelijan työtä.
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
                    
Assessment criteria, good (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia ja tukee myyntiä ja brändiä.
- Tunnet sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat
                    
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Osaat luoda innovatiivisia visuaalisia sisältöjä, jotka tukevat brändiä, asiakas-kokemusta ja myyntiä.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia, tarinallista, luovaa ja innovatiivista.
- Sisältö ja tukee selkeästi myyntiä ja brändiä.
- Tunnet kattavasti sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat.
                    
Qualifications
NULL
                    
Further information
EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (SUOSITUS)
Työvälineosaaminen
Markkinoinnin ja myynnin perusteet
Asiakaskokemus, ostaminen ja brändi myynnin perustana
                    
