Recognising the Structure and Activities of a Work Community (5cr)
Code: K701SL30OJ-3008
General information
- Enrollment
- 14.03.2022 - 18.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2022 - 26.09.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Kemi
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Etä- ja lähiopetus, sekä opiskelijan itsenäinen työskentely.
Työn organisoitumismallit
Työyhteisön dynamiikka
Työyhteisön jäsenyys ja sen reflektointi
Työhyvinvoinnin rakentuminen ja työsuojelun elementit
Erilaisten asiakas-ja työryhmien ohjaaminen
Objective
Learning objectives:
The student
- can identify organisational theories and organisational models for work
- knows the basic principles of how a work community operates (TO, EH)
- knows the starting points and contents of occupational safety and occupational well-being (TO, LO)
Contents:
- Organisational theories and models
- Supervisory and subordinate skills
- Communications and interaction in a work community
- Occupational well-being and its promotion
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Etä- ja lähiopetus Lapin ammattikorkeakoulun Kemin Kampuksella työsuunnitelman mukaisesti.
Materials
- Anttila J. ym. 2018. Tulevaisuusselonteon taustaselvitys Pitkän aikavälin politiikalla läpi murroksen – tahtotiloja työn tulevaisuudesta. Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja 34/2018. sivut: 33-59.
- Työturvallisuuskeskus TTK. 2016. Sosiaalialan työsuojelu ja -hyvinvointi
- Manka, M-L 2016. Työhyvinvointi
Teaching methods
Luennot
Tutkiva oppiminen
Oppimistehtävät
Toiminnalliset harjoitteet
Oppimistehtävien integrointi työelämään/harjoitteluun
Employer connections
Oppimistehtävien integrointi työelämään/harjoitteluun
Exam schedules
Toteutuksen aikana tehdään erilaisia oppimistehtäviä yksin, parityönä ja ryhmissä hyödyntäen Moodle alustaa. Jakson lopussa palautetaan pienryhmissä toteuttava oppimistehtävä (numeerinen arviointi H-5), joka sisältää pienryhmien prosessiin liittyviä osatehtäviä (hyväksytty/hylätty).
Palautettavilla tehtävillä lisäksi kaksi uusintapalautusajankohtaa: 11/2022 ja 1/2023.
Student workload
Luento-opetukseen osallistuminen ja luentojen väliajalla tehtävät pienryhmien osatehtävät: 3 op.
Arvioitava oppimistehtävä: 2 op.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2):
The student can define the key basic concepts, systems and approaches of the course.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4):
The student can explain key basic concepts, systems and approaches with a good application of an analytical approach.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5):
The student understands and can apply basic concepts of examining work communities with an excellent application of an analytical and critical approach.
Qualifications
NULL