Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen markkinointi ja asiakaspalvelu (5op)

Toteutuksen tunnus: R604ML94-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 10.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.01.2022 - 27.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
Metsätalouden koulutus
Opettajat
Aija Hentilä
Tuija Haapasalmi
Ryhmät
RA64M21K
Metsätalousinsinöörikoulutus, Rovaniemi, kevät 2021
Opintojakso
R604ML94

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija
- Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen mark­kinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttu­essa
- Tietää markkinointiympäristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden seg­mentoinnin sisällöt
- Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalve­lun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
- Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpai­lu­keinot. Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen.
- Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälki­hoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
- Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoin­nin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen.

Sisältö

Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta

Opintojakso sisältää viestintää 1 op.

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2022 Rovaniemi

Oppimateriaalit

Markkinointi: Seija Bergström, Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita, Keuruu 2018, muu opintojaksolla tarjottava ja osoitettava aineisto

Viestintä: Opettajien Moodlessa jakama materiaali.

Opetusmenetelmät

Markkinointi: AC-opetus, oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu
Viestintä: Opetus toteutetaan AC-luentoina. AC-luennoilla puretaan myös erilaisia harjoituksia suullisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistämisessä ja asennoitumisessa yritystoimintaan on kehittämistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtäviin. Asennoituminen sekä markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista, ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla.

Siirry alkuun