Skip to main content

Forest Service Marketing and Customer Service (5cr)

Code: R604ML94-3001

General information


Enrollment
01.10.2021 - 10.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2022 - 27.03.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Natural Resources, Forestry
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 50
Degree programmes
Degree programme in Forestry
Teachers
Aija Hentilä
Tuija Haapasalmi
Course
R604ML94

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija
- Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen mark­kinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttu­essa
- Tietää markkinointiympäristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden seg­mentoinnin sisällöt
- Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalve­lun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
- Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpai­lu­keinot. Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen.
- Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälki­hoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
- Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoin­nin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen.

Content

Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta

Opintojakso sisältää viestintää 1 op.

Location and time

Kevätlukukausi 2022 Rovaniemi

Materials

Markkinointi: Seija Bergström, Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita, Keuruu 2018, muu opintojaksolla tarjottava ja osoitettava aineisto

Viestintä: Opettajien Moodlessa jakama materiaali.

Teaching methods

Markkinointi: AC-opetus, oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu
Viestintä: Opetus toteutetaan AC-luentoina. AC-luennoilla puretaan myös erilaisia harjoituksia suullisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2
Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistämisessä ja asennoitumisessa yritystoimintaan on kehittämistä.

Assessment criteria, good (3)

3-4
Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtäviin. Asennoituminen sekä markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.

Assessment criteria, excellent (5)

5
Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista, ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla.

Go back to top of page