Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen markkinointi ja asiakaspalvelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: R604ML94-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 10.01.2022

Ajoitus

17.01.2022 - 27.03.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 50

Tutkinto-ohjelma

  • Metsätalouden koulutus

Opettaja

  • Aija Hentilä
  • Tuija Haapasalmi

Opiskelijaryhmät

  • RA64M21K
    Metsätalousinsinöörikoulutus, Rovaniemi, kevät 2021

Tavoitteet

Opiskelija
- Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen mark­kinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttu­essa
- Tietää markkinointiympäristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden seg­mentoinnin sisällöt
- Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalve­lun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
- Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpai­lu­keinot. Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen.
- Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälki­hoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
- Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoin­nin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen.

Sisältö

Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2022 Rovaniemi

Oppimateriaalit

Markkinointi: Seija Bergström, Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita, Keuruu 2018, muu opintojaksolla tarjottava ja osoitettava aineisto

Viestintä: Opettajien Moodlessa jakama materiaali.

Opetusmenetelmät

Markkinointi: AC-opetus, oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu
Viestintä: Opetus toteutetaan AC-luentoina. AC-luennoilla puretaan myös erilaisia harjoituksia suullisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot ovat yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ja asennoituminen niihin ovat välttävällä tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin ammatin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin. Asennoituminen ja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hylätty - K5