Skip to main content

Interaction and Communication (10cr)

Code: K702GL11OJ-19004

General information


Enrollment
19.03.2021 - 12.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 10.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
6 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Social Services and Health Care, Geriatry
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
Degree Programme in Elderly Care
Teachers
Päivi Hietala
Anitta Örn
Tuula Ahokumpu
Teacher in charge
Tuula Ahokumpu
Groups
KA72G21S
Bachelor of Social Services and Health Care, Elderly Care, Kemi, Autumn 2021
Course
K702GL11OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

yhdelle lukukaudelle jaettuna: syyslukukaudella 2021 - 2022

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Hyvinvointipalvelut Tietokatu 1, Kemi
AC-etäyhteyksin toteutuvat osuudet lukukausiaikataulutuksen mukaisesti.

Materials

Suomen kieli ja viestintä (3 op) materiaali:
*suomen kieli ja viestintä: Lapin AMKin asiakirjat & opinnäytetyön opas
*Viestinnän työkaluja AMK-opiskelijalle: Mattila, Ruusunen & Uola (WSOY 2008)
*Henkilöarviomenetelmät: Niitamo (Työterveyslaitos 2003)
*Viisaasti neuvotellen ratkaisuihin: Holz (Oy Rastor Ab)
*Hyvinvointialan viestintä: Niemi & Nietosvuori & Virikko (Edita 2006)
*Viestintätaito - opas aikuisopiskelun ja työelämän vuorovaikutustilanteisiin: Repo & Nuutinen (Otava 2008)
*muu opettajan materiaali ja verkkomateriaali.

Teaching methods

Suomen kieli ja viestintä (3 op)
Opetusmenetelmät ja oppimisympäristöt:
lähiopetus, AC-opetus
Moodle-oppimisympäristö
yksilö- ja ryhmäharjoitukset
oppimistehtävät:
kirjalliset ja suulliset viestinnän tehtävät

videotehtävä: yksilötehtävä. Työnhaku: itsensä esittely. "Millainen viestijä ja työntekijä olen?"
neuvottelu-/kokous: ryhmätehtävänä videoesitys annetusta aiheesta. Ryhmälle yhteinen arvosana.

gerontologia: kirjallinen tehtävä 0 - K5 ryhmätehtävä / yhteistehtävä Monitieteinen gerontologiaosaaminen -OJ:n kanssa
* kirjallisen tehtävän arviointi 0 - K5 (ulkoasu, kieli, viittaukset ja muu kirjallisen tehtävän ohjeistuksen noudattaminen arviointiperusteina). Kaikille ryhmän jäsenille sama arvosana kirjallisesta tehtävästä.


Ohjaus ja palaute:
kirjallisen tehtävän ohjaus AC:ssä ryhmille ennen tehtävän palautuspäivää
suullisen esityksen palaute

Opintojakso sisältää myös orientoivien opintojakson 1. osion, jonka opiskelijat suorittavat ennen opintojen alkamista. Sen kautta opiskelijat perehtyvät laaja-alaisesti opiskeluihin Lapin ammattikorkeakoulussa ja ottavat haltuun opiskelussa käytettävät oppimisalustat ja etäopetuksessa käytettävät järjestelmät. Orientoivien opintojen 1. osion suorittaminen on edellytys suoritusmerkinnän saamiselle Vuorovaikutus ja viestintä opintojakson kokonaisuudesta.

Vuorovaikutus ja viestintä / orientoivat opinnot osa 2 /vastuuopettaja Tuula Ahokumpu
Osuuden sisältö:
- geronomin ammatti ja osaaminen/kompetenssit
- 1. lukukauden aikataulutus syksy 2021
- 1. lukukauden toteutussuunnitelma
- Geronomikoulutuksen opetussuunnitelma
- Osaamis- ja ongelmaperustainen oppiminen
- Lapin amkin tutkintosääntö
- Etiikka tieteenalana ja geronomin eettiset periaatteet
- Osaamisen tasot / Bloomin taksonomia
- Tiimityöskentely ja tiimisopimus
- Innovaatiokompetenssit
- Ammatillinen vuorovaikutus ja ikäihmisen kohtaaminen
- Itsemääräämisoikeus ja integriteetti
- Dialogisuus vuorovaikutuksessa

Exam schedules

Suomen kieli ja viestintä (3 op):
*ei tenttiä: kirjallisia ja suullisia tehtäviä

Vyorovaikutus ja viestintä / Tuula Ahokumpu
- tästä osuudesta ei varsinaista tenttiä, vaan yksilö- ja ryhmätehtävät, joihin tulee osallistua opettajan antamien ohjeistusten mukaisesti

Student workload

10 op, 270 tuntia työtä opiskelijalle

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa kuvata ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet sekä toimia ammatillisessa vuorovaikutuksessa ikäihmisen ja hänen läheistensä sekä muiden toimijoiden kanssa.Osaa kuvata vanhustyön eettiset periaatteet. Opiskelija osaa kirjoittaa käyttötarkoituksen mukaisia tekstejä. Opiskelija osaatoimia tarkoituksenmukaisesti yksilöllisissä ja ryhmäpuheviestintätilanteissa. Opiskelija osaakäyttää keskeisiä opinnoissaan tarvittavia välineitä ja tunnistaa tietoturvaan liittyviä riskitekijöitä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvata ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet sekä toimia itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa ikäihmisen ja hänen läheistensä sekä muiden toimijoiden kanssa.Osaa kuvata vanhustyön eettiset periaatteet. Opiskelija osaaitsenäisesti ja luovasti kirjoittaa käyttötarkoituksen mukaisia tekstejä. Opiskelija osaa itsenäisesti toimia tarkoituksenmukaisesti yksilöllisissä ja ryhmäpuheviestintätilanteissa. Opiskelija osaaitsenäisesti ja monipuolisesti käyttää keskeisiä opinnoissaan tarvittavia välineitä ja tunnistaa tietoturvaan liittyviä riskitekijöitä.

Qualifications

NULL

Go back to top of page