Siirry suoraan sisältöön

Arktinen rakentaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: R501RL31OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.10.2020 - 04.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 30.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 80
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettajat
Janne Poikajärvi
Kai Ryynänen
Vastuuopettaja
Janne Poikajärvi
Ryhmät
RA51R18S
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2018
R51R18S
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2018
Opintojakso
R501RL31OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee arktisen rakentamisen erityispiirteet. Opiskelija tuntee routarakentamisen perusteet ja mitoituksen. Opiskelija perehtyy arktiseen matkailurakentamiseen.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Kevät 2021 Rovaniemi

Oppimateriaalit

Routatekniikan osuus:
Geotekniikan perusteet Raimo Jääskeläinen
tai Geotekniikan perusteet M. Tammirinne, M. Rantamäki, R. Jääskeläinen ( vanhempi kirja )
Pohjarakennuksen perusteet Raimo Jääskeläinen
Routasuojausohje RIL 261
Pohjarakennusohje RIL 121
MaaRYL 2010 Rakennustöiden yleiset vaatimukset. Talonrakennuksen maatyöt
Moodlessa oleva materiaali

Lumirakentamisen kirjallisuus:
Härkönen, E., Jokela, T., Yliharju, A-J. Snow Design from Lapland – Initiating Cooperation. 2014. University of Lapland. ISBN 978-952-484-738-4 PDF.
Gray, D.M. Hall, D.M. Handbook of Snow. 1981. University of Saskatchewan. Saskatoon, Canada. ISBN-10:1-932846-06-9, ISBN-13:978-1-932846-06-5.
Assosiation of Finnish Civil Engineers RIL. 2002. RIL 218-2002 Snow Constructions – General rules for design and construction. ISBN 951-758-421-0.
Petrenko V., Whithworth, Physics of Ice. 1999. Oxford University. ISBN 0-19-851894-3.
Rasmus, S. Snow pack structure characteristics in Finland: measurements and modelling. 2005. Univeristy of Helsinki. ISBN 952-10-2378-3, 952-10-2379-1 PDF.

Opetusmenetelmät

Opetus ja harjoitukset: Adobe Connect istunnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun