Skip to main content

Project expertise (5cr)

Code: K701SL54OJ-19006

General information


Enrollment
19.03.2021 - 18.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, Kemi
Teachers
Janne Hirvonen
Teacher in charge
Janne Hirvonen
Course
K701SL54OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kontaktiopetus vahvistetun työsuunnitelman mukaisesti ja Moodle alustalla työskentelyä toteutuksen aikana. Toteutuksen päätteeksi kirjallisen työn "Projektisuunnitelma" palautus.

Objective

Learning objectives:

The student
- is aware of development needs in social services and acquires skills and methods for developing the services
- learns to view project activities as a form of development work
- is familiar with the project organisation as a structure and can plan, carry out and manage different kinds of development projects
- is familiar with the various regional, national and international financing models of projects and understands the key principles and methods of project financial management

Contents:
- Project as a concept and work method
- Project work and activities as a tool for developing client work and services
- Different regional, national and international development projects and their financing sources and models
- Project control and management methods and tools
- Project life-cycle thinking, resource and schedule management
- Need-based planning, implementation, reporting, monitoring, assessment and finishing of projects and project-like work

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Kemi syksy 2021

Materials

Moodle alustalla oleva opetusmateriaali sekä aiheeseen liittyvä kirjallisuus ja verkkolähteet:
Innokylä: https://www.innokyla.fi
Pelin, R. (2011). Projektihallinnan käsikirja (7. uud. p.). Helsinki.
Paul Silfverberg Paul (2007) IDEASTA PROJEKTIKSI. Projektinvetäjän käsikirja (2007) Edita publishing oy.
Projekti-instituutti: https://www.projekti-instituutti.fi
STEA. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (2017). Hakuopas.
Suopajärvi Leena (2013) Opas projektiarviointiin. Lapin yliopisto.
Viirkorpi Paavo (2000) Onnistunut projekti. Opas kunta-alan projektityöskentelyyn. Suomen kuntaliitto.

Teaching methods

Yksilö-, pari- ja ryhmätehtäviä toteutuksen aikana. Yksilöllinen työskentely ja yhteistoiminnallinen oppiminen, aktivoivia kirjoitustehtäviä, ryhmäkeskusteluja sekä oheislukemistojen hyödyntämistä. Tehtäviä ja työskentelyä myös Moodle alustaa hyödyntäen.
Opiskelija saa palautetta toteutuksen aikana tehtävistään muilta opiskelijoilta ja opettajalta. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja lopuksi tehtävä itsenäinen kirjallinen työ "Projektisuunnitelma" 0-5 annettujen arviointikriteereiden mukaisesti.
Läsnäolovelvoite 80%. Oppimistehtävien tekeminen ja työskentely Moodle alustalla vaativat aktiívista läsnäoloa ja ne tukevat itsenäisen tehtävän suorittamista.

Employer connections

Mahdollisuuksien mukaan opiskelija voi tehdä projektisuunnitelman organisaatiolle, jossa on työssä tai työharjoittelussa.

Exam schedules

Projektisuunnitelman palautus kontaktituntien jälkeen viimeistään xx.xx.2021.
II palautus on mahdollinen xx.xx.20xx
III palautus jätettävä viimeistään xx.xx.20xx

Completion alternatives

AHOT-prosessin kautta hyväksilukuja saaneiden kanssa voidaan sopia osasuorituksista.

Student workload

Toteutuksen aikana tehdään erilaisia oppimistehtäviä yksin, parityönä ja ryhmissä ja Moodle alustaa hyödyntäen. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty. Näiden tehtävien laajuus opiskelijan työnä vastaa noin 2 op työtä.
Jakson lopuksi palautetaan itsenäinen oppimistehtävä. Sen laajuus opiskelijan työnä on noin 3 opintopistettä. Lisäksi palautetaan kirjallinen itsearviointi.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1–2):
The student knows and can identify some principles of project-like development work and can identify social services development needs.

Assessment criteria, good (3)

Good (3–4):
The student has mastered the principles of project-like development work and can plan projects based on development needs.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5):
The student can utilise and apply project-like development work in professional activities.

Qualifications

NULL

Go back to top of page