Pedagogical Seminar I (2cr)
Code: LKAS1102-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2020 - 31.07.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.10.2020 - 11.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Scheduling groups
- R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- R5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- R1
- R2
- R3
- R4
- R5
- Course
- LKAS1102
Evaluation scale
H-5
                    
Objective
Opiskelija osaa 
- tunnistaa monenlaisia ihmis- ja oppimiskäsityksiä ja ymmärtää niiden merkityksellisyyden 
  ohjauksen ja opetuksen lähtökohtina
- tiedostaa arvioinnin monimuotoisuuden osana oppimisprosessia
- identifioida oppilaiden yksilöllisiin oppimis- ja kehityspiirteisiin liittyviä tekijöitä inklusiivisen 
  kasvatuksen lähtökohtina.
- havainnoida luokan vuorovaikutusta, ryhmädynaamisia ja sosiokulttuurisia ilmiöitä ja 
  pedagogista toimintaa sekä tarkastella niitä teoreettisen tiedon valossa 
- kuvailla etnografisen tutkimusotteen metodologiset erityispiirteet 
- tunnistaa tutkivan, yhteistoiminnallisen ja eettisen opettajuuden näkökohtia 
- toimia aktiivisena osallistujana opiskelija- ja opettajayhteisössä
- analysoida toimintaansa ohjatussa harjoittelussa vähintään kuvailevan reflektion tasolla
                    
Execution methods
LKAS1102-1 Seminaarityöskentely 1op 
- Kontaktiopetusta 20h: Luentoja/suurryhmäopetusta 9h ja pienryhmätyöskentelyä 11 h
- Harjoittelukouluun tutustuminen ja sen yhteydessä toteutettava tehtävä 8h
LKAS1102-2 Tehtävät harjoitteluun liittyen 1op 
Itsenäistä yhteisöllistä ja yksilöllistä työskentelyä 25h: 
- Havainnointi- ja raportointitehtävät harjoittelun aikana: 
  lapsen yksilöllinen kehitys (yksilötehtävä) ja luokan ryhmädynamiikka (ryhmätehtävä)
- Yksilöllinen työskentely: Pedagoginen portfolio (Ihmiskäsitys ja oman toiminnan reflektointi 
  orientoivassa harjoittelussa)
                    
Accomplishment methods
- Aktiivinen osallistuminen suur- ja pienryhmätyöskentelyyn
- Annettujen tehtävien suorittaminen 
- Videoinnin käyttö ja soveltaminen (VEO)
- Pedagogisen portfolion laatiminen harjoittelunaikaista harjoittelu- ja reflektiopäiväkirjaa ja 
  kirjallisuutta hyödyntäen sekä kasvatustieteellisen kirjoittamisen tapaa harjoitellen.
                    
Content
- Lapsen kehityksen yleiset ja yksilölliset piirteet
- Oppilas osana luokka- ja kouluyhteisöä
- Opettajan pedagoginen toiminta ja opetustilanteiden suunnittelu
- Etnografinen tutkimus: Havainnointi aineistonkeruumenetelmänä
- Oman opettajuuden reflektointi
                    
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty (vähintään arvosanalla 3): 
- Kaikkien opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien hyväksytty suorittaminen
- Kaikkien opintojaksolle asetettujen osaamistavoitteiden saavuttaminen 
Hylätty:
- Opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien suorittamatta jääminen
- Yhden tai useamman opintojaksolle asetetun osaamistavoitteen saavuttamatta jääminen
                    
Qualifications
- Aktiivinen osallistuminen LYLE0207 Yliopisto-opintoihin orientoituminen -opintojakson 
  työskentelyyn.
- Suoritetaan yhtä aikaa LKAS1103 Orientoiva harjoittelu -opintojakson kanssa
                    
