Improving Client Oriented Service Competence on Promotion of Brain Health (7cr)
Code: KE72A4-3001
General information
- Enrollment
- 16.03.2020 - 31.07.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 6 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing K
- Teaching languages
- Finnish
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija:
• Osaa kehittää asiakaslähtöisiä aivoterveyden edistämisen palveluita palvelumuotoilun keinoin
• Osaa soveltaa opintojen aikana hankittua osaamista osana työyhteisön/ toimintaympäristön toiminnan kehittämistä
• Osaa hyödyntää verkostoja ja monialaista yhteistyötä kehittäessään asiakkaiden ja työyhteisöjen/toimintaympäristöjen toimintaa
• Osaa edistää omaa aivoterveyttä kognitiivisen ergonomian keinoin
• Osaa soveltaa uusia toiselta ammattialalta tulevia, työskentelytapoja omassa toiminnassaan.
Content
- Yhteiskehittäminen, palvelumuotoilu ja palvelumuotoilun menetelmät aivoterveyden edistämisessä
- Monialainen yhteistyö sosiaali-, terveys-, liikunta-, taide- ja kulttuurialan ammattilaisten kanssa
- Oman työn/toiminnan kognitiivinen ergonomia
- Aivoterveyden edistämisen tulevaisuuden näkökulmia
- Oma kehittämistehtävä osana palvelukokonaisuutta ja palvelurakenteita
Location and time
13.5.2020 Lähipäivä
26.11.2020 Seminaari
Materials
Huotilainen, M 2019 Nain aivot oppivat.PS- kustannus
Omaan kehittämistehtävään liittyvä ajankohtainen materiaali, kirjallisuus ja tutkimustieto.
Teaching methods
Monimuoto-opetus, Moodle oppimisympäristö ja lähipäivät
Student workload
Lähiopetukseen osallistuminen 16h
Itsenäinen työskentely 203h
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty/Hylätty
HYVÄKSYTTY
Tiedot
Opiskelija hallitsee aivoterveyden edistämisen erityisosaamista vastaavan tietoperustan. Hän osoittaa keskeisten käsitteiden, teoriatiedon, periaatteiden, menetelmien ja etiikan kriittistä ymmärrystä. Opiskelija osaa kriittisesti hankkia, arvioida ja hyödyntää eri tietolähteistä näyttöön perustuvaa tietoa. Opiskelija osaa tuottaa sujuvaa, ammatillista tekstiä ja kykenee aineistojen synteesiin ja omaan pohdintaan. Hän ymmärtää aivoterveyden edistämiseen monialaisen yhteistyön merkityksen. Hän osaa arvioida monitieteistä tietoa ja hyödyntää erilaisia taiteen ja kulttuurin mahdollisuuksia oman ammatillisen tehtävän ja vastuualueen näkökulmasta.
Taidot
Opiskelija hallitsee aivoterveyden edistämisessä vaaditut erityistaidot. Hän kykenee päätöksentekoon aivoterveyteen liittyvien ongelmien suhteen yhdessä asiakkaan kanssa. Ongelmanratkaisuissa hän hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa ja teknologiaa luovasti ja kehittävästi. Hän osaa luoda, kehittää ja hyödyntää moniammatillisia sekä organisaatiorajat ylittäviä verkostoja. Hän ottaa vastuun asiakaslähtöisestä aivoterveyden, toimintakyvyn ja elämänlaadun edistämisestä ja kehittää toimintaa omassa työyhteisössään osana moniammatillista tiimiä.
Yhteiset kompetenssit
Opiskelija osaa jakaa, arvioida ja perustella jäsennellysti ja rakentavasti näyttöön perustuvaa tietoa aivoterveyden kehittämiseksi. Hän on aloitteellinen ja ottaa vastuuta toimintatapojen arvioinnista ja uudistamisesta työyhteisössään. Hän tarkastelee kriittisesti omaa osaamistaan ja on sisäistänyt jatkuvan itsensä ja työyhteisönsä kehittämisen. Hän ymmärtää tulevaisuuden haasteita, kuten muuttuvan palvelujärjestelmän ja asiakkaan palvelukokonaisuudet.
HYLÄTTY
Tiedot
Opiskelija ei hallitse aivoterveyden edistämisen erityisosaamista vastaavia tietoja.
Hän ei osaa hakea monipuolisesti näyttöön perustuvaa tietoja ja/tai arvioida tiedon soveltuvuutta ja käyttöä asiakkaan aivoterveyden, toimintakyvyn ja elämänlaadun edistämiseen. Opiskelijan kirjallisessa tuottamisessa on keskeisiä puutteita kielessä ja aineiston synteesin tekemisessä. Plagiointi johtaa hylkäykseen.
Tutkinnon vähimmäisvaatimukset (EQF 6) eivät täyty.
Taidot
Opiskelija ei hallitse aivoterveyden edistämisen erityisosaamista vastaavia ongelmanratkaisutaitoja. Hänen kykynsä kehittämiselle ja toimimiselle moniammatillisissa verkostoissa on riittämätöntä. Hänen edellytyksensä monialaiseen kehittämiseen omassa organisaatiossa osana moniammatillista tiimiä ovat riittämättömät.
Vähimmäisvaatimukset (EQF 6) eivät täyty.
Yhteiset kompetenssit
Opiskelija ei hallitse yhteisiä pätevyyksiä. Hän ei ole aloitteellinen ja vastuuottokykyinen asiakkaan aivoterveyden toimintatapojen arvioinnissa ja uudistamisessa. Kyky ymmärtää tulevaisuuden haasteita on suppea.
Vähimmäisvaatimukset (EQF 6) eivät täyty.