Siirry suoraan sisältöön

Vuorovaikutustaidot ja ammatillisuus haastavissa asiakastilanteissa (5op)

Opintojakson tunnus: HYV1KOJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää vuorovaikutusprosessia ja haluaa kehittää omia vuorovaikutustaitojaan asiakaskohtaamisissa ja työyhteisötilanteissa. Opintojaksolla saat valmiuksia asiakkaiden kuuntelemiseen, keinoja luottamuksen rakentamiseen sekä työkaluja oman mielenrauhan ja asiakassuhteen säilyttämiseen myös vaikeissa asiakastilanteissa. Opiskelija saa valmiuksia omien tunteiden tunnistamiseen ja säätelyyn.  Opiskelija saa työkaluja turhautuneen, vihaisen asiakkaan tarpeiden selvittämiseen sekä haastavien tunteiden ja aggression hallintaan. Opiskelija ymmärtää väkivaltauhan taustoja sekä tiedostaa omaan jaksamiseen vaikuttavia tekijöitä työhyvinvoinnin näkökulmasta. Lisäksi opiskelija tutustuu verkkovälitteiseen vuorovaikutukseen erilaisissa ohjaustilanteissa.

Sisältö

- vuorovaikutusprosessiin vaikuttavat tekijät
- läsnäolo ja kuunteleminen
- omien tunteiden tunnistaminen ja säätely
- haastavien tunteiden hallinta
- väkivaltauhan taustat
- oma jaksaminen ja siihen vaikuttavat tekijät
- verkkovälitteinen vuorovaikutus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tieto puuttuu

Siirry alkuun